למרות שהיא ממוקמת באזור פריפריה שספג קטיושות, איומים ומלחמות, היא מצליחה להגיע ל-500 מפעלים בארץ ולשמור על כוחה כבר כארבעים שנה כחברה הגדולה בצפון בתחום הכלים הטכניים. מהו סוד ההצלחה החברה הוותיקה שמשלבת משפחה ועסקים ובמה היא הקדימה את זמנה מול האחרים ?

כבן למשפחה נהריינית שורשית אריה גלינוביצקי, הבעלים של חברת טכנו דקל,  מבין את החשיבות של מגורים ועסקים בפרפריה הצפונית, כמו גם את הקסם שבהם. אבל הוא בהחלט מודע לקשיים שלא עוזבים כל השנים: "עברנו את כל התקופות הקשות כשלמשפחה היה חשוב להישאר פה ולפתח את האזור. תמיד היינו כאן וגם נישאר. זה לא פשוט מבחינה ביטחונית ותעסוקתית, אבל חשוב לי מאוד לספק תעסוקה לתושבי הצפון, כל העובדים שלי הם מנהריה וסביבתה, לדאוג להם לתעסוקה ולחזק את הצפון זה בגדר אידיאולוגיה עבורי".

טכנו דקל שבאזור התעשייה נהריה, נחשבת לחברה הגדולה בצפון בתחום הכלים לעיבוד השבבי והספקה טכנית, ומשווקת כלים לתעשיית המתכת  והתעשייה הביטחונית. המבנה החדש של החברה הוקם ב-2012 והוא משתרע על 1000 מ"ר. במקום  מגוון עצום של כלים טכניים איכותיים ובפרט כלי חיתוך, כלי דפינה, מדידה והשחזה המיובאים ממיטב היצרנים בעולם. בנוסף החברה מוכרת כלי עבודה חשמליים וידניים המספקים מענה לאנשי מקצוע או לפונים לשיטת 'עשה זאת בעצמך'. חלק ממוצריה מיובאים מחו"ל וניתן למצוא בה גם שפע של  כלי דפינה ומדידה, ביגוד והנעלה, מוצרי ניקוי, כלים לרכב ומוסכים, צבע ועוד.

"זה לא עסק שכל אחד יכול לפתוח, אלא מאוד ממוקד בעולם הטכני", אומר גלינוביצקי, "העובדים פה חייבים להיות טכניים מלכתחילה ואנחנו גם מעבירים אותם קורסים והדרכות, כדי שידעו להציע את הדברים המותאמים ללקוח אחרת אי אפשר לעבוד בענף הזה – אתה צריך לדעת להתחדש ולתת ייעוץ ופתרונות ברמה מאוד גבוהה".

העסק הוותיק קיים 43 שנים, "הרבה יותר מרוב העסקים האחרים בתחום. גלינוביצקי הקים את החברה יחד עם אשתו  מרים ב-1973, אז עוד הייתה חנות קטנה , וב-1985 הפכה לעסק. לפני כארבע שנים כאמור, החברה עברה למבנה פרטי וגדול, שינוי מבורך עבור העובדים; "היה חשוב לי שיהיה לנו בית משלנו, כי כל השנים עברנו מאתר לאתר", מספר גלינוביצקי.  במקום עובדים כ-20 עובדים והוא מנוהל על ידי אריה, בנו ערן  ושני חתניו גיא ושי.

זה לא מורכב קצת לעבוד עם הבן והחתנים ?

"הם בני הדור הצעיר שמנהלים את המקום בצורה הכי טובה שיכולה להיות. אנחנו עסק משפחתי גרידא, תמיד היה חשוב לי שתהיה פה אווירה חמה ומשפחתית, אני מרגיש כלפי כל העובדים האחרים שהם ממש כמו הילדים שלי".

טכנו דקל משרת באופן שוטף קרוב ל-500 מפעלים גדולים  בתעשייה פרטית וביטחונית בכל אזור הצפון, מקרית שמונה ועד חדרה. בנוסף, החברה עובדת עם יועצי שטח ויועצים טכניים שיושבים בעסק ומעניקים ייעוץ והצעות מחיר דרך הטלפון. כבר ארבעים שנה שהחברה גם מחלקת קטלוג טכני מקצועי.

IMG_9886

העסק מבין את צורכי התעשייה, הוא  היה הראשון מבין העסקים בתחום שעובדיו יצאו  לשטח, הגיעו פיזית לתת שירות ומגוון מוצרים בבית המלאכה של כל לקוח, גם אם זה אומר לנסוע לקריית שמונה או לבית שאן. לדברי גלינוביצקי, "זה משהו שלא היה נהוג בכלל. היום יש כאלה שלמדו את זה ממני, אבל כבר לפני ארבעים שנים זה היה חלק מהשירות שלנו, להגיע לכל אזורי התעשייה בצפון , לתת את כל הפתרונות שצריך במקום, כך שהלקוחות שלי לא צריכים בכלל להגיע אלי לנהריה.

"יש לנו סוכני מכירות ונהגי שירות המגיעים לכל מקום בזמינות גבוהה גם אם זה אומר לנסוע אליהם במשך שעות ולתת שירות שמעלה לי את העלויות. זה לא קל, אבל אני מתחרה לא רק על המחיר אלה גם על השירות וטכנו דקל חרטה על דגלה לתת את השירות והייעוץ הכי טובים.

הבן והחתנים אומרים שכדור ההמשך של החברה, בכוונתם להצעיד אותה קדימה, להגיע למקומות שבהן עדיי לא נגעה, אבל יחד עם זאת,  באותה נשימה לשמור על המורשת והאופי המשפחתי שלה, להגיע למקומות שעוד לא היינו ולחדור למקומות שעוד לא חדרנו.  "בשנה האחרונה אנחנו עובדים על אתר אינטרנט שהוא גם מכירתי ואנשים יוכלו להזמין דרכו מוצרים, כך ניחשף לקהל גדול שלא מכיר אותנו, זה לגמרי היעד של 2016".

IMG_9845

תגובות

להשאיר תגובה