מאז שהורדתי מהתזונה שלי מזון מעובד, חומרים משמרים, מייצבים, חומרי טעם וריח, צבעי מאכל, גלוטן וסוכר, אני נתקלת שוב ושוב בשאלה "אז מה כבר נשאר לך לאכול?" אז לכל הדואגים, תודה, אני אף פעם לא נשארת רעבה, להיפך, מאז שעברתי לתזונה טבעית אני צורכת מזון מאוד מגוון, עשיר במינרלים, ויטמינים וסיבים, הרבה יותר מהימים בהם האוכל שלי הורכב משלושה חומרי גלם דלים – קמח, סוכר ושמן.
לארוחת הבוקר יש משקל מאוד משמעותי בחיים שלי, אני אף פעם לא מדלגת עליה וגם אם אני ממהרת אני אקח לדרך שקית עם פירות טריים, שקדים ומעט צימוקים. החלטתי לשתף אתכם בשלושה מתכונים לארוחות בוקר בריאות שאני מאוד אוהבת. שלוש הארוחות האלה יעניקו לכם אנרגיה, ישפרו את הריכוז ואפילו יעזרו לכם לרדת במשקל.

ארוחה בבלנדר
כבר תקופה ארוכה שאני שותה שייק בבוקר, בכל פעם עם רכיבים אחרים. נכון להיום, השייק האהוב עליי הוא שייק תותים (תותים אורגנים אפשר להשיג כל השנה!) וסופר פודס שהמצאתי בעצמי ובהמלצת המטפל האיורוודי שלי, חיזקתי אותו באבקת מאקה ואבקת חלבון כדי לטפל בנשירת שיער (וזה עבד כמו קסם!).
מה אבקת מאקה ולמה היא טובה? השורש של צמח המאקה הוא מזון על רב עוצמה שמקורו בהרי האנדים של פרו, והוא שימש את הילידים תושבי האנדים כמקור תזונה וריפוי במשך אלפי שנים. מאקה עשירה בחומרי הזנה, ויטמיני B1, B2, C, D, E ומינרלים כמו ברזל, אשלגן, נחושת, מגנזיום, סלניום, זרחן וסידן. היא כוללת חומצות אמינו, חומצות שומן וסיבים תזונתיים, מחזקת, מאזנת ומסייעת לתקינות מערכת הרבייה מפני שהיא מאזנת את ההורמונים ומגבירה את הפוריות.
ולמה אבקת חלבון? אבקת החלבון בה אני משתמשת מורכבת מתערובת סופרפוד של אורז חום, אפונה, קינואה, צ׳יה ואמרנט. החלבון עשיר בויטמינים, מינרליים ונוטריינטים, חומצות אמינו איכותיות וחיוניות, ללא גלוטן, ללא הנדסה גנטית, ללא סויה, ללא חלב, חפשי מכימיקליים, חומצות וממסים. מבחר אבקות החלבון על המדף הוא אדיר ולעיתים אבקה שאינה איכותית יכולה לעשות יותר נזק מאשר תועלת. כיום, אבקת החלבון של SUNWARRIOR היא אבקת החלבון הטובה ביותר בארץ ואפשר לרכוש אותה דרך חברת פוקה ישראל (הקוד naturetali יעניק לכם 10% הנחה!).
מלבד אבקת חלבון ואבקת מאקה אני מוספה לשייק זרעי צ'יה, הם אומנם זעירים, אך דחוסים בחומרי תזונה ומהווים מקור נהדר לחומצת השומן אומגה 3 (פי 8 מהכמות המצויה בדג הסלמון). אומגה 3 חיונית לבניית תאי המוח ומערכת העצבים ואינה נמצאת בכמות מספקת במזון שאנחנו צורכים. צ'יה מכילה חלבון זמין, סיבים תזונתיים, ויטמינים ומינרלים, חומצות אמינו ונוגדי דלקת. זרעי צ'יה מאזנים את רמות הסוכר בדם, עוזרים בעיכול ע"י הורדת רמות החומציות והדלקת ותומכים בתחושת שובע.
מבחינת פירות, אני באופן אישי לא אוהבת להכניס לשייק שלי יותר מדי פירות ולכן בשייק הספציפי הזה יש רק תותים. לפעמים, אם אני ממש רוצה להתפרע, אני מוסיפה גם אגס או חופן פירות יער. לכל הרכיבים שמניתי עד כה אני מוסיפה גם שקדים או קשיו שהושרו במים למשך הלילה, ממרח שקדים ללא סוכר שנותן לשייק מרקם קרמי עשיר, כמה קוביות קרח וזהו! הכנת השייק כולל שטיפת הבלנדר לוקחת לי רק שלוש דקות. זה טעים, קל ובריא! אז למה להסתפק בפיתה עם חביתה?

מתכון לסמודי תותים וסופרפודס (רכיבים לכוס אחת):
5 תותים בינוניים שהוקפאו מראש
חופן שקדים/ קשיו שהושרו במים למשך הלילה
חצי כוס מים קרים/ חלב שקדים אורז טבעי ללא סוכר
1 כף חמאת שקדים טבעית ללא סוכר
2 כפיות זרעי צ'יה (חשוב לשמור את הצ'יה במקפיא כדי שלא תתחמצן ותתקלקל)
1 כפית אבקת מאקה
1 כפית אבקת חלבון
אופן ההכנה: מכניסים הכל לבלנדר עד לקבלת מרקם קרמי, מוזגים לכוס גדולה ומתענגים!

שערוריית הקורנפלקס
אם אתם חובבים קורנפלקס וחושבים שקערה עמוסה בדגני בוקר וחלב היא ארוחת בוקר בריאה, תחשבו שוב. כל דגני הבוקר, בלי יוצא מן הכלל, מעובדים להחריד, מכילים כמויות סוכר רבות וחומרים משמרים שפוגעים בגוף שלנו. מכיוון שמדובר במוצר שעבר עיבוד מאוד אגרסיבי, גם הסיבים שיש בו אינם איכותיים ואין להם כלל יכולת להיספג בגוף. אם אתם מוסיפים לחגיגה המעובדת הזו גם חלב מן החי וסוכר, הרחקתם את הבריאות קילומטר נוסף. מודאגים? שחררו, יש לי עבורכם פתרון נהדר! פצפוצי אורז מלא! זה טעים כמו דגני בוקר, זה זול מאוד וזה באמת בריא. כדי להעשיר את הארוחה אני ממליצה להוסיף חלב אורז שקדים (ללא סוכר כמובן), פירות חתוכים, שבבי קוקוס, אגוזים, שקדים וכל העולה על דעתכם! אם אתם חייבים להמתיק נסו קינמון, יש לו טעם מתקתק נהדר וגם סגולות מופלאות בוויסות הסוכר בגוף. אם זה לא מספיק לכם, אני ממליצה להוסיף מעט סירופ מייפל אמיתי ואורגני. בתיאבון!

ראש לשועלים
אם הייתי יודעת שדייסת קוואקר היא דבר כל כך טעים וכל כך פשוט להכנה, הייתי משלבת אותה בתפריט שלי כבר מזמן! קוואקר או בשמו הגולמי שיבולת שועל, נחשב לסופרפוד של ממש, בזכות ריכוז ויטמיני B גבוה. ויטמיני B עובדים ישירות על מערכת העצבים ולכן דייסת קוואקר מסייעת לריכוז, הורדת סטרס, ויסות מצבי רוח קיצוניים והפרעות קשב וריכוז. לקוואקר כמות נפלאה של סיבים ולכן הוא ידוע כמוריד רמת שומנים וסוכר בדם ומסייע להורדה במשקל. אז לפני שאתם מפשירים לחם קל או פותחים עוד אריזה משעממת של פרכיות, נסו את דייסת הקוואקר.
מתכון לדייסת קוואקר (מנה אחת):
5 כפות קוואקר
1 כף ממרח שקדים טבעי ללא סוכר
5 טיפות תמצית וניל אמיתי
1 כף זרעי צ'יה
פירות חתוכים
קינמון
שבבי שקדים/ קוקוס/ אגוזים/ קוקוס
להמתקה: 2 תמר מג'הול/ מעט סילאן טבעי/ מעט מייפל אמיתי
אופן ההכנה: שמים בקערה את הקוואקר, מכסים במים רותחים/ חלב שקדים אורז רותח עד לקו הקוואקר ועוד קצת, מערבבים עם כל התוספות ואוכלים בתיאבון.

לפוסטים נוספים של נייצ'ר טלי, הקליקו לבלוג!

 

milkshake-1021027_960_720

1 תגובה

להשאיר תגובה