ישראלים מעדיפים אסיאתיות

סקרים שנערכו לאחרונה מגלים שהאוכל האסיאתי כבש את החך הישראלי, ו"הכי תל אביב" פה כדי לתת לכם בדיוק מה שאתם רוצים: קבלו את שש המסעדות הטובות בסביבה שבחרנו בשבילכם, רק אל תשכחו שחוץ מהאוכל, האווירה לא פחות חשובה

בית תאילנדי-מטבח מדויק, מסורתי ונאמן

בית תאילנדי נפתח באביב של שנת 1996, בתקופה שבה מעטים האמינו שישראלים יתחברו למטבח תאילנדי אותנטי. "בכל זאת התעקשנו", מספרים בעלי המקום,"האמנו והקמנו מטבח שמבוסס על מאכלים מסורתיים מחבל איסןשבצפון מזרח תאילנד בצירוף מנות אופייניות מאזור דרום תאילנד המאופיין במנות עשירות של בישול בחלב קוקוס עם מיני מחיות שונות (קארי פייסט) ומנות רחוב קלאסיות שהשתרשו ברחבי תאילנד. מקורה של המסורת התאית הקולינרית צמחה מתוך המטבחים הביתיים בכפרים שעשו שימוש בחומרי הגלם שהטבע נתן. עם השנים נדדו שיטות הבישול והאוכל לכל מחוזות תאילנד וניכרו גם השפעות מהמטבח הסיני, המלזי וההודי, מה שיצר את המטבח התאי שקיים ברחובות תאילנד כיום".

המטבח בבית תאילנדי מבוסס על מסורת ארוכה של בשלנים תאילנדים שעושים יחד מטבח מדויק, מסורתי ונאמן למקורות עד רמת הירקות התאילנדיים הייחודיים שאותם מגדלים בחווה המקומית של המסעדה. במהלך השנה מצטרפים גם חומרי גלם עונתיים אחרים.הדבקות במסורת הבישול המסורתית היא אבן היסוד של בית תאילנדי,מה שבא לידי ביטוי בהכנה של כל המנות המוגשות במסעדה. תבשילי הקדירה על בסיס חלב קוקוס, למשל, מבושלים בחלב קוקוס אשר נסחט במקום משבבי קוקוס, סלט פפאיה ירוקה "סום טאם" נקצץ במקום על הסכין מפפאיות ירוקות אורגניות עם הזמנת המנה ומנת החצילים בקארי ירוק עושה שימוש בחצילים תאילנדיים, "מקואה פראו", המגודלים בחווה המקומית של המקום באופן בלעדי.המסעדה פועלת שבעה ימים בשבוע בשעות 23:00-12:00. המטבח בהפסקה בשעות 18:00-17:00. בימים ראשון עד חמישי מוגש תפריט עסקיות בשעות הצהריים.

קאב קם

מפגש קצה בין מזרח למערב

קאב קם זו חגיגה, צורת בילוי, מושג שנולד בתאילנד ומתייחס למפגש בין חברים או משפחה לערב של אוכל, אלכוהול ומוזיקה.האוכל בארוחת קאב קם חריף ומתובל, חסר מניירות, והאלכוהול שמלווה אותו דואג לשטוף את החך ולהכין את הסועד לטעימה הבאה. "אצלנו, המושג קאב קם נמזג אל תוך תל אביב, לאווירה החופשית ונטולת הגבולות שהעיר יודעת להציע", מספרים במקום שבנוסף מציע מוזיקה לייב, קוקטיילים מבוססי עשבי תבלין מהחווה ואירוח אישי וחם–אשר הופכים את החוויה בקאב קם למפגש קצה בין מזרח ומערב.

תאילנדית-פשטות עם תחכום

התאילנדית בסמטת סיני החלה את דרכה באוקטובר 2015, כשכל היבט בתהליך היצירה נועד להנגיש לאורח את האוכל ואת ההוויה התאילנדית הנינוחה. לשם כך, גם המקום עוצב כמו חדר אוכל פשוט המזכיר מסעדות רחוב תאילנדיות. המעצב דן טרוים יצר ביחד עם ניב גרוס עיצוב ששוזר בצורה אידיאלית פשטות עם תחכום כמו למשל באמצעות שולחנות קלים כפי שניתן לראות ברחובות מזרח אסיה. "לקוחותינו מרגישים בנוח להיות מי שהם", מספרים שם,"בין אם הם רוצים להרגיש בנוח בכפכפים מהבית או להרגיש הכי סקסיות בנעלי עקב. זה היה הוויז'ן שלנו אשר התגלגל בראשנו עוד לפני שנשבר קיר בודד ואנחנו מאושרים שהוא רקם עור וגידים באופן טבעי ולא מתאמץ".

 

טופולופומפו-אש, תבלינים ויצרים

טופולופומפו מזמנת לבאים חוויה ראשונה מסוגה באמצעות מטבח אש ותבלינים שבו נעשה שימוש בטכניקות לבישול, לצלייה, לעישון ולטיגון באש שנאספו ברחבי אסיה והמזרח הרחוקלכדי מטבח של חושים יצרי ויצירתי שבו הכל מתחיל באש ובדרך שבה היא פוגשת בחדווה לוהטת בשר, דגים וירקות, קמח, תשוקה ותבלינים. תנורי אש סיניים, טנדור אבן הודי, ג'אמבו פיט פיליפיני, גריל להבות יפני, טאוה ברזל, כיריים קנטונזיות ותנורי קיטור הם חלק ממערך האש שמתנהלבמטבח פתוח המייצר אגדות למציאות גסטרונומית בדמות סאאם טלייה, למשל, שעשוי טלה קוריאני על העצם הצלוי באש ובטכניקות בישול שונות במשך ארבעה ימים. המנה מוגשת עם לחמניות קוריאניות, עלים, קימצ'י ירקות ורוטב צ'ילי שעועית. מנת הסאאם היא חלק מקונספט השיתופיות וארוחות טופולופומפו שבהם חווים הסועדים ארוחה המעודדת טעמים רבים בדינמיקה של מנות אישיות ומנות חלוקה, מנות קרות וחמות, בדרך שבה מגיעים למיצוי טעם וחוויה מיטבית. במקום מספרים כי "Restaurant & Bar Awards" בחר בטופולופומפו כמסעדה היפה ביותר בישראל, במזרח התיכון ובאפריקה והעניק לה את אוסקר העיצוב הקולינרי הבינלאומי המשפיע והיוקרתי ביותר בעולם.

צפרה-חוכמה גסטרונומית עתיקה

מסעדת צפרה, המטבח האסיאתי של אבי קונפורטי, נולדה באביב 2007 ונכנסת כעת לעשורה השני. המסעדה מציעה ספקטרום רחב של מטבחי אסיה המבוססים על מסורות וחוכמה גסטרונומית של מאות שנים בדרך אולטרה מודרנית ובמטבח עכשווי. "הציפור והזברה שמחות לקחת למסע בין טעמים, בין תרבויות, כאשר היא חוצה גבולות ועולמות, בדינמיקה חברתית המעודדת חוויה קולינרית מגוונת, נעימה וטעימה", נמסר מהמקום שבו השילוב בין העיצוב ארכיטקטוני זוכה הפרסים, האווירה, המוזיקה, הבר, הפנים המחייכות, התפריט האקזוטי המפתיע והשירות האישי הקשוב – הפכו אותו למקום מלא חיים, מרגש ומשמח המזמן חוויה גסטרונומית מרובת פנים וצורות ולאחת מהמסעדות הפופולריות בישראל.

שיראטויה-עד שתשירו ביפנית

אלי גרוסמן נחשב בעיני רבים לאבי האוכל היפני בישראל. הוא היה הראשון להביא את התפריט הייחודי הזה לקהל המקומי עוד בשנת 1990, כשהקים את מסעדת טקמארו האייקונית בתקופה שבה שאיש עוד לא ידע מה זה סושי, סשימי או ניגירי. בנובמבר 2017 הוא עשה זאת שוב והקים בנחלת בנימין את שיראטויה. ביפן, מסעדה מהסוג הזה נקראת איזקאיה – בית סאקה ואוכל. הישראלים יוכלו להגדיר את המקום כבר-מסעדה שמרכז בתוכו את רוב סגנונות הבישול היפניים ומציע תפריט עונתי מתחלף הכולל גם אלכוהול איכותי עם מבחר סוגים של סאקה, וויסקי יפני ובירות יפניות.

שיראטויה הוקמה במקום שבו פעלו בעבר שניים מהמוסדות התל אביביים המוכרים ביותר – כתית והמזללה. את המקום עיצבו גבי אפטקר ורונן לוין, שבעצמו חי ביפן במשך 12 שנים. העיצוב מכניס את הסועדים לאווירה היפנית האולטימטיבית עם קווים מסורתיים נקיים, בר עשיר ואפילו חדר פרטי שמכיל עד 26 סועדים ומארח בקביעות גם את אנשי השגרירות היפנית.המקום משדר אווירה צעירה, משוחררת וחופשית עם קהל של בליינים מקומיים, יפנים שפוקדים אותו כדרך קבע וצוות אירוח שבעבורו השירות והחוויה הם ערכים עליונים. בר-המסעדה מציע גם תפריט Happy Hour שיעודד אתכם לשתות עד שתשירו ביפנית. הוא פועל בימים שני עד חמישי ובשבת מהשעה 18:30 ועד חצות.

תגובות

להשאיר תגובה