חדשות האוכל

מרקים חדשים, תפריטי חורף, כריכים ומשקאות חמימים. מה חדש במסעדות. חדשות האוכל.

חודש דצמבר הביא אתו סוף סוף את החורף שכולנו חיכינו לו, וכראוי למורשת האירופאית של Bindella Osteria & Bar, כריס בינדלה הביא למסעדה את האווירה החמימה והצבעונית של חורף אירופאי אמיתי. המסעדה תקושט ברוח כריסמס, ובכניסה אליה יוצב תנור מיוחד לקליית ערמונים. כל אורח יקבל עם כניסתו למסעדה ערמונים קלויים, כמו ברחובות המושלגים של פריז או ניו יורק, וכוס קוקטייל של יין מתובל (Mulled Wine) שתחמם אותו בבואו מהקור. אירועים מיוחדים לכבוד כריסמס יפורסמו בהמשך החודש.
 

30c62e21-fa52-4279-a6a9-576272bbb1c7

Fauchon TLV, בשרונה מרקט, משיקה תפריט חדש. לתפריט של פושון נוספו מספר מעדנים חדשים, כמו מילפיי עגל מעושן וכמהין (שכבות בצק עלים עם קרם מסקרפונה, כמהין, טרגון, פטרוזיליה ופרוסות דקות של עגל מעושן לצד סלט עלים, קונקסה עגבניות וצנובר קלוי, 38 ₪) וטרטינים של טרטר טונה (טרטר טונה אדומה עם קוביות מנגו, ג'ינג'ר, צלפים ובזיליקום, קראמבל פרמז'ן ושקדים על טרטין שיפון ברוטב מנדרינות, גזר ושומשום קלוי, 68 ₪) וקממבר אגסים (גבינת קממבר עם אגסים מבושלים ביין לבן על טרטין שיפון עם ממרח מסקרפונה ואגוזי לוז, 48 ₪), שמוגשים שניהם עם סלטון חסה ועשבי תיבול. בגזרת המרקים, למרק הבצל המסורתי הצטרף כעת גם מרק פטריות עם כמהין על בסיס שמנת וציר טימין (42 ₪).

5f244539-d019-4b75-aae7-2a07e9609790

בקיטשן מרקט, משיקים בימים אלו ארוחת טעימות חדשה שתאפשר לכם להנות ממגוון המנות המיוחדות של השף. בארוחת הטעימות יקבלו את פניכם שתי מנות פתיחה – קרם תפוחי אדמה חמאה שרופה, מימולט, חומץ טרי ופילו גבינת עזים עגבניות ואנשובי. משם תמשיכו לשתי מנות ראשונות – טונה טרייה-ירקות כבושים, יוזו, וואסאבי (פרוסות טונה, איולי אסייתי, אפונת וואסאבי וכוסברה) וכרובית שרימפס, ביסק סרטנים (פנקוטה מכרובית, שרימפס מעושן וביסק סרטנים); למנת ביניים של לברק- שעועית לבנה, בויאבז (ראגו שעועית לבנה, נקניק צ'ובאי ורוטב בויאבז מוקצף), ולמנה עיקרית של טלה- אפונה, צ'ובאי, ערמונים (טרין טלה, קרם אפונה, ערמונים ונקניק צ'ובאי מעושן) ולקינוח, תיהנו מבננה  פרלינה וקרמל (מוס פרלינה, בננות מקורמלות, רוטב קרמל וטופי ושטרויזל בוטנים) ולימון, מסקרפונה, גרניום (טארט לימון עם גלידת גרניום, מסקרפונה וענבים). עלות ארוחת הטעימות לסועד היא 280 ₪, עד ארבעה סועדים. עבור הארוחה יש לתאם מראש עם המסעדה בעת הזמנת המקומות .

 ef67c52f-2869-44b9-ab44-d8a2c036f0b3

רשת בתי הקפה "פרש קיטשן", משיקה קולקציית מרקים עשירים ובעלי ערכים תזונתיים חיוביים במחיר אטרקטיבי של 15 ש"ח למנה (כ-330 מ"ל) בקולקציית המרקים החדשה, ניתן ליהנות מ:  מרק אפונענע- מרק יוצא דופן המחבר בין טעמיה העשירים של האפונה לבין הרעננות העדינה של הנענע, מרק חרירה- מנת מרק שהיא ארוחה שלמה. הישר מחצר המלך במרוקו, מרק עשיר בירקות ובעשבי תיבול, מרק עדשים בסגנון הודי ומרק עגבניות וקצח.

 fc7c3c9d-9df5-4270-af44-e8cb0ff90d77

מנטה משיקה בימים אלה את תפריט החורף של ג'ו עם סדרת מרקים איכותית מבית קפה ג'ו.  שעשויה מירקות טריים בטעמי עגבניות, אפונה ובטטה. מחירי המרקים עומדים על 15 ₪.עוד בתפריט 3 כריכים: ג'ו בגט רצועות עוף בחציל. ג'ו בגט שניצל עם מלפפון חמוץ, בצל מטוגן וטחינה וג'ו בגט טוניסאי עם סלט טוניסאי, ביצה קשה וממרח איולי. מחירי הכריכים עומדים על 26 ₪ לכריך ו-28 ₪ לארוחה, בתוספת משקה קל לבחירה.

c5747e21-d3e1-46e0-b1f4-a4ec05099441

בהרברט סמואל במלון ריץ קרלטון משיקים תפריט החורף נשען על ירקות העונה,בין המנות המרכיבות את תפריט החורף, קדירות בשר בבישול איטי, מרקי ראמן ומרקי ירקות חורף קטיפתיים, מנות ראשונות במפגש ים תיכון – אסיה ועוד.
ראמן קטן

 החל ב-5 בדצמבר, מציעה ג'אסיה ארוחה תאילנדית אותנטית זוגית במחיר מיוחד. הארוחה כוללת שתי מנות ראשונות, שתי עיקריות, קינוח זוגי, יין/בירה ושתייה חמה ב -250 ש"ח.  ארוחת המלך תוגש מדי ערב החל מהשעה 18:00, בתאריכים 5-19 בדצמבר. עם הישיבה לשולחן, יוגשו לסועדים פפאדאם שנצרב על הגריל לצד מבחר מטבלים על חשבון הבית.2 ראשונות לבחירה: סום טאם – סלט פאפיה פיקנטי עם שעועית ירוקה ,  עגבניות שרי ,צנונית ,בצל ירוק , צ'ילי ובוטנים קלויים ברוטב וינגרט הדרים; קלאמרי – טבעות קלאמרי פריכות מוגש עם מיונז יוזו יפני; טייגר שרימפס- שרימפס צלוי ברוטב צ'ילי , כוסברה וחלב קוקוס בעיטור  פטריות שיטאקה  מבושלות וטוביקו; סלט קינוקו- שלל פטריות, עלי בוקצ'וי וטופו מוקפצים ברוטב טראיקי ושעועית שחורה.

2 עיקריות לבחירה: פאד תאי – אטריות אורז ,נטיפי ביצים ,כרוב, גזר ונבטים בעיטור שבבי בוטנים קלויים, פלח לימון ,צ'ילי וכוסברה טופו/עוף/ שרימפס; פאד קפאו- נתחי בקר קצוץ חריף עם בצל סגול, שעועית ירוקה ועלי בזיליקום מוגש על אורז בסמטי צבעוני וביצת עין מעל; פאד ואן סאן- אטריות ביצים וירקות ברוטב קארי אדום חריף בתוספת מולים , שרימפס וקלמרי  בעיטור שבבי פיסטוק קלוי; פרייד רייס- אורז לבן מוקפץ עם נטיפי ביצים , ג'ינג'ר,כרוב ,גזר, בצל ושום ברוטב סויה מתוקה ובעיטור בוטנים קלויים . צמחוני /עוף /בקר; פאן נודלס – אטריות ביצים , פלפלים ,נבטים,כרוב,בצל,גזר ופטריות ברוטב צי'לי וטריאקי .  עוף/בקר/סלמון.

קינוח זוגי לבחירה: אייס ברולה קרם ברולה קפוא ברוטב וניל ג'ינג'ר בליווי שקדים קלויים; פנקוטה מלבי חלב קוקוס ושמנת מתוקה בליווי פירות יער ורוטב מנגו בעיטור שבבי פיסטוק וקוקוס קלוי; ג'אסיה כדור שוקולד חם בציפוי קמח אורז ופנקו מוגש  עם כדור סורבה קוקוס; טריפל מוס קרמל מוס שוקולד מריר, לבן וחלבי בזיגוג רוטב קרמל חם בעיטור שבבי קוקוס, שקדים ופיסטוק.

6e6b7613-4862-4f8d-a76c-5e2956fa9489

TYO משיקה תפריט צהריים עסקי חדש בהשראת מסעו האחרון ליפן ודרום אסיה של השף יאמה אוימאודה, הידוע בכינוי יאמה סאן.תפריט הצהריים יציע מגוון מנות מהמטבחים היפניים, בניהן "בנטו lunch box " -פרשנות של יאמה סאן ל"בנטו" ארוחת הצהריים המסורתית ביפן, הארוזה בקפידה ובאסתטיקה יוצאת דופן בתוך קופסאות מיוחדות. מנה מסקרנת נוספת הינה האמצ'י הישיאקי ביבימבאפ- מנה המגיעה מהמטבח הדרום קוריאני- מדובר בקערה מלאה באורז דביק שעליו מבחר עשיר של ירקות מוקפצים, ומעל הכל רוטב צ'ילי חריף. בגרסה של יאמה סאן מכילה המנה פרוסות ילו טייל, ירקות מרעננים, אורז יקיניקו, שמן צ'ילי וליים המוגשים לסועד בתוך קערת חרס, וממשיכה להתבשל בעודו מתענג על הטעמים. תפריט הצהריים העסקי החדש מעניק לסועד, שילוב מהמם חושים של מרקמים, צורות הכנה (נא, מאודה, מטוגן) וקשת של טעמים- ממתקתק ועד ספייסי ומשלב את עולמות הים, היבשה והצומח, באסתטיקה שרק בכירי המטבח היפני יכולים להציע.

 

eee32290-c9ad-4eec-97b0-c3a6874df960

תגובות

להשאיר תגובה