רוצים ליישר קו עם הקדמה ולשדרג את ביתכם במערכת בית חכם? לפני שאתם ממהרים לרכישה כדאי שתכירו את העקרונות הבסיסיים לבחירת מערכת.

בתקופה בה אנו חיים, כאשר כל בית אב מצויד במחשבים, אינטרנט וטלפון חכם, וכשהטכנולוגיה התומכת רק ממשיכה להתפתח, תכנון בתים חכמים היו צעד נכון ומתבקש. מדובר במערכות המשפרות את איכות החיים, תורמות לחיסכון אנרגטי ומיישמת ביומיום גישות סביבתיות ירוקות. יחד עם זאת, מכיוון שמדובר במערכת מורכבות מבחינת תפקודן והטכנולוגיות שלהן חשוב לדעת מה לבדוק בטרם רכישתן לביתכם.

1. הטכנולוגיה שמאחורי המערכת

עד לא מזמן היו מי שטענו כי תשתית קווית, למרות הסרבול, מספקת את המענה הטכנולוגי הטוב ביותר לבית חכם. ואולם, המצב כבר אינו נכון לימינו. בשוק כבר מוצעות מערכות אלחוטיות עם בסיס טכנולוגי מתקדם וחדשני השווה לאיכותן של מערכות קוויות, אך עבור עלויות הקמה יותר זולות ומשתלמות בהרבה. בין המערכות היותר מומלצות וחדישות ניתן למצוא את פרוטוקול Zwave עם עיצוב מרהיב וטכנולוגיית Mash לתקשורת אלחוטית דו כיוונית בין כל מכשירי ואבזרי הבית החכם. דוגמא מומלצת נוספת היא הפתרון הידידותי למשתמש של RF עם מערכת המשדרת למכשירי הקצה בתדרי רדיו במתח נמוך, ורק בעת ביצוע פעולה כלשהיא.

2. תכנון מוקדם ומחושב

מכיוון שמערכות אלחוט לרוב אינן נדרשות בשינוי של תשתיות הבית, הרי שחופש התכנון ובחירת אזורי הבית החכם מאוד גמישים. יחד עם זאת, חשוב להבין שלא כל הבית חייב להיות מחובר למערכת בית חכם ובהחלט ניתן לחסוך בהוצאות ולייעל את המערכת על ידי תכנון נכון ומקצועי. לשם כך, כדאי לפנות לחברה המספקת גם ייעוץ של מהנדס חשמל.

3. אפליקציה מתקדמת וידידותית למשתמש

המערכות משמשות ככלי עבודה יומיומי ושוטף המיועד לספק שליטה מלאה במרחב הביתי, לשפר את איכות החיים ולחסוך בהוצאות חשמל. לכן חשוב לבחור במערכת בעלת אפליקציה ידידותית למשתמש, פשוטה ונוחה, המתאימה לכל סוג של טלפון סלולארי חכם ותומכת בשפה העברית עם התאמה גם לשומרי שבת. בנוסף, עדיף שהאפליקציה תתמוך בחיישנים וגלאים שונים שבביתכם כדוגמת חיישני וגלאי עשן, תנועה ומצלמות.

4. אמינות החברה ומוצריה

מערכות בית חכם הן מתקדמות ומורכבות, לכן חשוב לערוך סקר מקדים ולבחור בחברה אמינה, מוכרת ומוערכת. יש להעדיף חברות מקצועיות שתחום זה הוא עיסוקן העיקרי, וזאת על פני חברות אחרות המתמקדות למשל באבטחה ושמערכות בית חכם הן רק נישת שירות משנית שלהן. כמו כן, יש להעדיף חברות המספקות עבור שירותיהן ומוצריהן אחריות כמה שיותר מקיפה וארוכת טווח, ומחזיקות במערך שירות לקוחות וטכנאים מקצועי וזמין.

5. השוואת מחירים

כמו בתחומים אחרים בשוק, גם בענף המערכות לבית חכם המחירים אינם זהים וכדאי לערוך סקר שוק בין חברות מומלצות. הכוונה היא לחברות כדוגמת OM העונות על כל הקריטריונים של טכנולוגיה עכשווית, אפליקציה מתקדמת ונוחה לשימוש, תכנון מקדים, אמינות, מקצועיות ואחריות מקיפה, חזות אסטטית של המערכת ויכולת להתאימה לעיצוב הבית.

בשורה התחתונה

מערכות בית חכם הן חלק מהיתרונות שיש לחיים בעשור השני של שנות האלפיים להציע, וצפויות עוד להתפתח, להתקדם ולהפוך לחלק אינטגראלי בחיים של כולנו. יחד עם זאת, עקב מורכבותן של מערכות אלו והיותן כלי עבודה יומיומי שימושי, חשוב לבצע רכישה נכונה ומושכלת שתספק מענה איכותי וחסכוני לשנים רבות וטובות.

הכתבה נכתבה בחסות האתר www.smartom.co.il

תגובות

להשאיר תגובה