תיאטרון הספרייה מציג כעת את קומדית הריגול '39 המדרגות', עיבוד לסרט מתח של היצ'קוק. יוסי טולדו אחד השחקנים הראשיים שמספר איך זה להחליף 39 דמויות במהלך הצגה פיזית שכזו, והאם התכונן לכך באופן מיוחד "אמנם אני זקן השבט בהצגה, לא שותה דשא ועושה כושר אבל אני כמו פיטר פן"

"מרגיש לי מוזר לדבר על עצמי ועל ההצגה בבוקר כל כך משמעותי", אומר יוסי טולדו בעת הראיון שאנחנו מקיימים, בבוקר שלאחר הבחירות בארה"ב, "כאילו, נבחר עכשיו נשיא במדינה שישפיע על כך כך הרבה מקומות וגם עליו. מה יש לי לדבר על השטויות שאני עושה בתאטרון?", הוא צוחק.

אבל נראה שטולדו די מצטנע. בכל זאת, הוא אחד הכוכבים הראשיים בהצגה החדשה "39 מדרגות", וככזה הוא מחליף שם לפחות 39 דמויות, כמובן במופע אחד. לא דבר של מה בכך עבור כל אחד מאתנו, לא משנה אם הוא בן 16 או בן 48, כגילו של טולדו.

"39 המדרגות" שעלתה באוקטובר האחרון באולם גרי בילו שברמת גן ותוצג עד סוף נובמבר , היא עיבוד לסרט המתח באותו השם של אלפרד היצ'קוק. ההצגה  מאת ג'ון באקן ובבימוי מיטקו בוזקוב. במרכזה סיפורו של ריצ'ארד הנאיי, בחור בשנות ה30 המאוחרות שלו, שמגיע לתיאטרון ערב אחד ומוצא את עצמו נסחף לפרשיית ריגול בינלאומית ומואשם ברצח. בניסיון להוכיח את חפותו הוא נגרר להרפתקאות שמאחוריהן חבוי סוד סודי מסווג ביותר. נשאלת השאלה האם הוא יחשוף את המרגל האמיתי. לצידו של טולדו משחקים גם  יוסי צברי,  סיוון קרצ'נר, אורי שילה.

טולדו הגיע לשחק בהצגה דרך  חברותו ארוכת השנים עם הבימאי מיטקו, הם השתתפו יחד בכמה הפקות ולפני חצי שנה קיבל את ההצעה לשחק ב'39 המדרגות'.

"ההצגה מאוד מאתגרת, אמנם תובענית מבחינה פיזית אבל ארתור ומיקו לא היו פונים אלי אם הם לא היו חושבים  שאני מתאים ושייך לעולם הזה כי אני שחקן די פיזי, יחד עם זאת שיש כאן קפיצת מדרגה בהשתוללות מטורפת של חלוקת הדמויות", הוא אומר, "נכנסנו לסוג של תהליך העבודה על ההצגה שהיא הרבה מבוססת על הגרסא המוצלחת שהייתה ב-WEST END שבלונדון . אם כי שינינו בה הרבה, אמרו לנו 'תחפשו תשתוללו ' ועם זאת שמרנו על המקור.

"העלינו את ההצגה בפני תלמידי שנים א' וב' של בית צבי  והיו להם הרבה שאלות, אחת מהן הייתה לבמאי, למה בעצם  הוא בחר להעלות את ההצגה והוא ענה להם שזה חומר שהרבה זמן גירה אותו והוא רק חיכה הרבה זמן עד שמצא את הפאזל של השחקנים שיכול לדעתו לעשות את זה טוב".

– ההצגה מאוד פיזית. זה בטח קשה להחליף כל כך הרבה דמויות.

"בהתחלה זה היה מאוד מורכב והגענו לישורת האחרונה קצת עם הלשון בחוץ כי לא הספקנו לעשות  'ראנים' מלאים בשבוע האחרון. זה היה קצת שוק לגוף וגם מנטלית היה כרוך בזה מאמץ, בכל מקרה להיות שחקן זו לא עבודה קלה אבל עם העייפות של השבועיים האחרונים שעבדנו מבוקר עד ערב, היה גם פאן.

– התכוננת באופן מיוחד? אימוני כושר וכאלו?

"בגדול אני במצב טוב ושמור באופן כללי, אמנם אני זקן השבט בקאסט של ההצגה הזו, בן 48, צברי קטן ממני ב-5 שנים והשאר בלמעלה מעשור, אבל אני מאוד שומר על עצמי, אומנם אני לא הולך ל'גו אקטיב' (מכון כושר) או שותה דשא ירוק אבל מתמיד בתזונה נכונה ומדי פעם ריצה או רכיבה. יש לי 'מום' מולד, משהו גנטי, מעין מתנה שהגוף מאפשר לי יחסית למחזור של שחקנים בגיל שלי. גם סוג ההפקות שעושים משפיע, מבחינתי ההצגה הזו כמו חדר כושר, וגם בעבר עשיתי דברים שאילצו אותי להיות פיטר פן מבחינה תנועתית. זה שמר עליך צעיר אם כי לא לעולם חוסן, גם זה יכול להשתנות. אני יכול לפתח כרס ענקית אבל כרגע אני עף על זה כשאני יכול".

מאז שהחלה ב-25 לאוקטובר השנה, מאההצגה עלתה כמעט מדי ערב ותמשיך בחודש נובמבר. בתאריכים 12, 22, 25-28 לנובמבר, באולם גרי בילו שברמת גן. ואיך התגובות בינתיים? לדברי צברו, "הקהל שמגיע בדרך כלל לבית צבי הוא מבוגר. אני לא הייתי בטוח שההצגה הזו מיועדת לקהל המבוגר פלוס כי יש בה השתוללות והתפרעות. הג'אנר שלה מערבב המון ג'אנרים כמו פארודיה, קומדיה ודברים ויזואלים, הקהלים שהגיעו עד עכשיו אהבו אם כי לא הגיעו עוד הקשישים באמת…הצעירים עפו על זה והופתעתי שגם אנשים בגילאי 40 ו-50 פלוס זרמו עם ההצגה כי לדעתי או שזורמים איתה או ששואלים WHAT THE FUCK, ענין הטעם פה הוא משמעותי, אין פה אמצע. צריך להתמסר לזה גם מבחינת השחקנים וגם מבחינת הקהל".

 

1 תגובה

להשאיר תגובה