עורך דין נסים זהר: "עם הלקוחות שלי אני רץ מרתון"

 היכרות ראשונה עם עורך הדין המומחה בתחום המיסוי הפלילי והאזרחי, מדור משפטי חדש

"אני לא רואה אדם כאופציה עסקית. לא כל בעיה שמישהו מציג בפניי כעורך דין, היא באמת כזו, לא כל זבוב צריך להפוך לפיל. לפעמים מדובר בחוסר הבנה של תחום מסוים או צורך בהדרכה, ואם אני מבין שאין לו בעיה, כיף לי להגיד לו את זה. אין כמו כנות". כך אומר עו"ד זהר נסים שותף ובעלים במשרד עורכי הדין נסים את כהן – ניסן אשר עובדיו מסמלים ערכים שלא תמיד קל למצוא, גם בין עולם המשפטנים.
"אנחנו דבקים בערכים של הגינות, יושר, אמינות. אני לא אעשה לאף אדם את מה שאני לא רוצה שיעשו לי – להטעות אדם או להחמיר את הבעיה שבו הוא נמצא בשביל תמחור גבוה", הוא אומר.
המשרד נוסד ב- 1996 ע"י עו"ד מרדכי כהן – ניסן, אליו חבר בהמשך עו"ד נסים והם מכהנים בו כבעלים ושותפים. בנוסף אליהם עובדים במשרד עוד שישה עורכי דין שכירים אשר לכל אחד מהם תחום התמחות ספציפי שהוא מרכז תחתיו .
משרד עורכי הדין נסים את כהן – ניסן נותן שירותים משפטיים בתחומים: אזרחי – מסחרי, דיני העבודה, מיסים, פלילי ואזרחי. מתוקף הוותק והניסיון הרב שנצבר במרוץ השנים, המשרד עומד היום בתנאי סף של מכרזים ממשלתיים וככזה עובדיו מייצגים גופים מרכזיים במשק הישראלי ביניהם חברת נתיבי ישראל, רכבת ישראל, רשות שדות התעופה, משרד התחבורה, רשויות מקומיות מטעם משרד הפנים, את המוסד לביטוח לאומי בכל הנוגע לתביעות שיבוב, משרד התשתיות הלאומיות ומנהל מקרקעי ישראל . בנוסף, משרד עורכי הדין נסים את כהן –ניסן אושר על ידי רשות החברות הממשלתיות לייצג תאגידים ממשלתיים. "הבחירה במשרד שלנו מעידה קודם כל על עמידה בתנאי סף -שזה לא דבר של מה בכך, על ניסיון מקצועי והכי חשוב, הקפדה על נהלים, מדיניות וקבלת הנחיות", אומר עו"ד נסים, "כשאתה עובד מול שירות המדינה זה מאוד מאוד חשוב להקפיד על ממשק עבודה שוטף, מעודכן און ליין, לקבל הנחיות ולפעול על פיהן".
עו"ד נסים (44) הוא עורך דין, נוטריון ומגשר. חיפאי, נשוי ליפעת ואב ל-3, ביסס את דרכו להתמחות בתחום המסים עוד מהבית, כבן למשפחה של עובדי מדינה. אביו כדורי ז"ל היה מחזיק תיק עובדי המדינה בהסתדרות מחוז חיפה והצפון ואימו תקווה שימשה כמפקחת בכירה בפקיד השומה חיפה במשך כ-35 שנים.
הוא השתלב במשרד בשנת 2000, כשמאחוריו קריירה ענפה באגף רשות המיסים. תפקידו תחם את שני התחומים, פלילי ואזרחי גם יחד, הוא שימש כעוזר ראשי ליועץ המשפטי של רשות המיסים והיה ממונה על העבירות הפליליות הנעקפות על ידי פקידי שומה לחקירות חיפה, בנוסף כיהן כרפרנט אזרחי בפקיד שומה עכו. במסגרת תפקידו ליווה את פקידי השומה בהליכי שומה אזרחיים ובכלל זה בשלבי הוצאת צווים לבתי משפט. אחרי סיום לימודי משפטים באוניברסיטת שפילד בגרמניה, הוא עבר התמחות במשרד עורכי הדין של רועי פלר, בהמשך התקבל כחבר בלשכת עורכי הדין.
משנת 2000 הוא משמש גם כסניגור ממונה בבית הדין למשמעת של עובדי המדינה בחיפה- תחום התמקצעות ייחודי הבא להגן על עובדי מדינה שננקטים כנגדם הליכי משמעת על ידי נציבות שירות המדינה. בנוסף עו"ד נסים משמש כנציג ציבור חיצוני בוועדות מכרזים של שירות המדינה ומחזיק בהסמכה מטעם היועץ המשפטי לממשלה לשמש כתובע בתחום עבירות הדלק והגז ; ככזה הוא מייצג את משרד התשתיות האנרגיה והמים בהגשת כתבי אישום בתחום עבירות הדלק והגז פרטיים כנגד נאשמים שונים , ואף מטפל בכל הליך אחר הנלווה לחקירות פליליות הנפתחות בעניין. עו"ד נסים משמש כיועץ משפטי של העמותה לתיירות ונופש חיפה ושל קהילת הדר שבחיפה, שני תאגידים עירוניים הכפופים לעיריית חיפה.
תחום ההתמחות הספציפי שלו הנו מסים פלילי ואזרחי , עם עברו בשירות המדינה וגם כמי שבמשך 15 שנים מייצג כסניגור בכל התחומים הקשורים למיסוי. "ליווי חשודים ליחידות החקירה במס הכנסה ,מע"מ ומכס אינו דבר של מה בכך ,המדובר לרוב באנשים נורמטיבים ללא עבר פלילי ולשם כך דרושה מקצועיות רבה מחד וסובלנות רבה מאידך" לעתים קרובות נתקלים החשודים בעבירות אלו בצד מפגשם הראשון עם היחידה החוקרת ,בבקשות מעצר ,שחרור בתנאים מגבילים ,צו עיכוב יציאה מהארץ ,פרסום ברבים ,חיפושים בבתים ובתי העסק והניסיון בטיפול בתיקים מסוג זה מקבל משנה תוקף במיוחד כאשר המדובר באנשים הנעדרים כל עבר פלילי וזוהי לה הפעם הראשונה בה הם נפגשים בהליכים מסוג זה. . אני יכול לומר שאחרי כ-20 שנות עבודה בתחום המיסוי טיפלתי במאות תיקים, מורכבים יותר או פחות וסייעתי רבות לחשודים בשלב החקירתי ולנאשמים בהליכים פליליים לעלות על דרך המלך ולצלוח ההליכים, העזרה קיבלה ביטוי באופן ניכר גם ביחס לנישומים או עוסקים במישור האזרחי בתחום מס ההכנסה ומע"מ.
"העבודה שלי מאוד מעניינת, מהנה, זהו סיפוק עצום להיפגש עם אנשים מקשת רחבה מאוד של האוכלוסייה , להצליח לפתור להם בעיות מורכבות ולאפשר להם את המשך שגרת החיים", הוא מוסיף, "הושטת היד והפרו בונו אינם זרים לפעילותו השוטפת של המשרד ,במהלך השנה משתדל המשרד והצוות להושיט יד ככל שניתן לאנשים שידם אינם משגת לשכור את שירותיו של עו"ד כדי להתמודד עם בעיות שונות.
עו"ד נסים מרכז תחתיו את נושא הליך גילוי מרצון, "הליך חדש ישן שנמצא הרבה בכותרות לאחרונה לאור פרשות שפורסמו על ידי רשות המסים בנוגע לחשבונות בנק בחו"ל, ובפרט בשוויץ", הוא מסביר, " הליך גילוי מרצון למעשה נועד להכשיר חשבונות בנק בחו"ל נכסים בחו"ל הכנסות שלא דווחו לרשויות המס ולנטרל כל חשיפה פלילית , אגב הסדרת חבות המס האזרחית בעקבות ההליך מבלי שהפונה בבקשה מתאימה ייחקר או ששמו יוכתם כתוצאה מהליך פלילי כזה או אחר. זה יתרון גדול מאוד וחשוב מאוד עבור אנשים המחזיקים בכספים או בנכסים בחו"ל , אנשים שעם השנים התבגרו ומעוניינים להכשיר את אותם כספים או נכסים. צוות המשרד מגיש בקשות מתאימות לצורך הסדרת כספים שמוחזקים בחשבונות אלו, גם במישור האזרחי ובמיוחד במישור של קבלת החסינות מהליכים פליליים".
מכיוון אינו עוסק בתחום הפלילי השכיח אלא בזה שיש בו פן חשבונאי, ועל כן הכשרתובמהלך השנים השתלב עו"ד נסים והשכלתו כוללות בין היתר השתלבות בקורסים של ייעוץ מס, חשבונאות ומיסים. הוא וצוות המשרד מקפידים על טיפול אישי בכל לקוח ולקוח. "עם הלקוחות שלי אני רץ מרתון, לא ספרינט קצר. אנחנו זמינים וקשובים ללקוחות שלנו 24/7. בדרך כלל אנשים שמסתבכים בתחום המיסים הם אנשים נורמטיביים ללא כל עבר פלילי שמצויים בחוסר אונים ההשתכרות במהלך החקירה וזקוקים מאוד לכתף מקצועית, אוזן קשבת והמון סובלנות. הייחודיות שלי היא טיפול אישי באופן אישי של כלבכל לקוח עד לסיום ההליך. אנשים מתקשרים אלי גם ב- 24:00 בלילה ולפגוש אנשים בשעות המאוחרות של הלילה , זוהי שגרתי שגרה עבורי".

 

1 תגובה

להשאיר תגובה