איתמר זיידמן, בעלי רשת "שטיחי איתמר" חגג כבר 80- וממשיך את דרכו בעבודה, עשייה, עיצוב ותרומה לקהילה

איתמר זיידמן, המייסד והבעלים של רשת "שטיחי איתמר", חגג 82 לא מכבר, הוא נולד בשנת 1934 בוילנה ועלה לארץ עם משפחתו שעסקה מאז ומתמיד בתחום הטקסטיל. בארץ סיים את לימודיו בגימנסיה הרצלייה ושירת בצה"ל כקצין חבלה בגבול הרצועה, עם סיום לימודיו נסע לאיטליה ללמוד הנדסת טקסטיל במשך 4 שנים.

עם חזרתו לארץ השתלב בעסקי הטקסטיל של המשפחה  ובשנת 1964 נסע לדנמרק שם ביקר בבית כל-בו ענק ונחשף לראשונה לשטיחים שהיו תלויים על הקירות- דבר זה גרם לשינוי מהותי בחיי, איתמר, שוחר יופי ואסתטיקה, החליט לשלב בין הידע המקצועי שלו לטוב הטעם ולפתוח חברה שתתמקד בשטיחים איכותיים.

בסוף שנות ה- 60 עם תחילת דרכו החברה הייתה ידועה בשם שטיחי ארבל כשעיקר הייצור היה בכפרים הערביים שבמשולש. עובדי הייצור היו תופרים את חוטי הצמר ברשתות ועל-ידי כך תהליך ייצור השטיחים היו מצוינים.

בד בבד, החל איתמר לייבא שטיחים צפופים ונמוכים בעבודת-יד כשהקו המנחה של החברה היה מאד ומתמיד –שרות ללא פשרות ללקוח. עם הזמן ובעבודה קשה החלה החברה להתפרסם בארץ ולתת מענה לכל חלל אפשרי בין אם פרטי או ציבורי.

כתושב תל אביב שהקים את הסניף הראשי של הרשת במתחם דיזיין סנטר,המהווה אבן שואבת לכל אוהבי העיצוב בכלל והשטיחים בפרט, איתמר מספר: "עד היום מגיעים לקוחות שהיו בעבר בשטיחי ארבל, ומהללים את השטיח שנראה עדיין כביום רכישתו. אלו רגעים בעלי ערך מאד גבוה עבורי – שמשמעותו הצלחה וסיפוק".

עם השינויים שחלו בכלכלה העולמית והישראלית תהליך הייצור בארץ נהייה פחות משתלם והחברה הפכה ל"שטיחי איתמר" תוך שהיא מתמקדת בייצור בהודו לפי עיצוב של בוגרי שנקר ומעצבים שונים מאירופה.מאז ומתמיד הלקוח עומד במרכז ונושא השרות ללקוח מהווה את אבני היסוד של החברה. לכן, בכל שנות קיומה של החברה הלקוח לוקח את השטיח לביתו, רואה כיצד הוא משתלב בחלל, האם הוא מתאים בגודל, בעיצוב, במרקם של הבד ורק אז הוא משלם. קודם שהלקוח יהיה שלם עם ההחלטה שלו ורק לאחר מכן הוא ישלם.

לאחרונה חגג איתמר 80 ועדיין הוא הרוח הצעירה והבועטת ברשת. הוא מגיע מידי בוקר לסניף בדיזיין סנטר ומעניק ללקוחות מענה אישי ומקצועי. הוא מקפיד לטוס לכל תערוכה ולבקר במפעלים עצמם, תוך שהוא מזמין קולקציה עדכנית ומעוצבת בכל זמן נתון. הקולקציה מתאימה לכל חדר וחדר בבית: סלון, חדר מגורים, חדרי שינה, מבואות הבית, ואפילו שטיחים למרגלות הבריכה. הוא אוהב שינויים ופריטים מעוצבים ואלו מניעים אותו להשיק כמה שיותר דגמים חדשים, לדוגמא בימים אלו הוא חושף את קולקציית שטיחי תלת-מימד הראשונה בישראל והייחודית לרשת. מדובר בעיצובים בהם הוא עצמו לקח חלק מאד דומיננטי והגאווה גדולה מאד. מדובר בשטיחים שכשמם כן הם, מיוצרים בתלת-מימד ויוצרים מגע מעט קפיצי הודות לשינויי גובה שזירת החוטים.

איתמר מחובר מאד לעיר תל אביב כמקום המשמש עבורו השראה לאסתטיקה ועיצוב, רשת "שטיחי איתמר" מאמינה בנתינה ובסיוע, ערכים אלו הינם חלקים בלתי נפרדים מעקרונות החברה ולכן החברה תורמת חצי אחוז ממחזור המכירות השנתי לעמותת על"מ לנוער במצבי סיכון ולמוסדות טיפוליים לנוער ובנוסף, דואגת לסייע ככל שניתן לארגונים שונים.תוסיפו לכך את ההוגנות של החברה המתבטאת באי העלאת מחירים של חלק ניכר מהשטיחים כבר חמש שנים, ותקבלו איש עסקים שמתחשב באוכלוסיה ובתנאי הכלכלה של המדינה בה הוא חי

תגובות

להשאיר תגובה