סופר קופיקס החדש מבטיח דברים טובים בכמויות קטנות

פתיחת סופר קופיקס מהווה בשורה לרווקים, מבוגרים או לכאלה שנדרשים מדי פעם לסתום חורים של קניות קטנות. הרשת החדשה מסתמנת כמקור לאיום על פיצוציות. זאת למרות העובדה שאין בכוונתה להיות פתוחה במשך הלילה.

תביא לי שניים בעשר. צילם: איתן אלחדז
תביא לי שניים בעשר. צילם: איתן אלחדז

מסתבר, שישראל היא מהמובילות במדינות המפותחות בהשלכת אוכל לאשפה, מה שלא מונע מרשתות המזון לפתם אותנו כאילו היינו עמי ותמי בכמויות מסחריות של מארזים מותאמים אישית לביג פוט.

הסופר החדש, שנפתח אמש בלב ליבה של פלורנטין, מבטיח להציע קניה ממוקדת של מוצרים מהיצרנים והספקים המובילים בשוק כגון תנובה, טמפו, חוגלה, אוסם ושאר ירקות. זאת בדגש על כמויות קטנות וחסכוניות במחיר אחיד.

מביקור במקום, עולה כי הקונספט הצרכני החדש מתהדר בשלל מוצרים שחלקם נארזו והותאמו במיוחד לדרישות הרשת. כך למשל, ניתן למצוא חלב תנובה ב 800 מ”ל, לצד נתח קטן של כבד עוף בחמישה שקלים.  קשה לומר בבטחה  שזה יותר זול, אך זה בהחלט מונע זריקת מוצרים לחינם ואי אפשר להתעלם מהנוחות המוצעת כאן. גם מוצרים שהם פחות מחמישה שקלים ,דוגמת מילקי, מוצגים ברשת במחיר סביר (שני גביעים בחמישה שקלים). ישנה גם סדרת מוצרים קטנה שעולה יותר מחמישה שקלים. בה נכללים מוצרים כגון: חבילת נייר טואלט- במקרה הזה הרשת אינה יכולה להתחרות ברשתות הגדולות, אך היא בהחלט מהווה אופציה זולה במעט מהרשתות שקיימות בעיר.

גם בשר. צילום: אלחדז
גם בשר. צילום: אלחדז

מה לגביי תנאי העסקת העובדים במיזם החברתי החדש. איתן אלחדז יצא לבדוק.  משיחה עם אבי הררי סמנכ”ל תפעול הרשת עולה  כי “כל העובדים מרוויחים מעל שכר המינימום בין שנים לשלושה שקלים לפחות. אנחנו מראש החלטנו שאנו מציעים יותר כי אנחנו מאמינים ששכר יותר טוב מביא תוצאות יותר טובות. כולל זכויות פנסיוניות מהיום הראשון. יחסי עובד מעביד כפי שמגדיר החוק. העובדים מקבלים ארוחות עובדים דבר שאינו מקובל בסופרים אחרים”.

אבי כץ. צילום: אלחדז
אבי כץ. צילום: אלחדז

איריס מנתניה הייתה בין הלקוחות הראשונים שקנו בחנות “הגעתי במיוחד כדי לרכוש מוצרים” היא מספרת ומוסיפה כי היא גילתה סקרנות רבה בנוגע לחנות. “עשיתי סיבוב בכל החנות וראיתי שיש שפע של מוצרים והכל טוב”. ועל כל זאת הקונה שהיא בעלת משפחה וילדים שעושה את הקניות שלה בדרך כלל באזורי תעשייה מסבירה לי שזהו עדיין סופר שאינו יכול לעמוד בצרכים של משפחה “אימא שלי שהיא אישה מבוגרת זה בהחלט יכול לענות על הצרכים”

האם הרשת מהווה גם בשורה לטבעונים ולצמחונים?

חגית שינובר כץ סמנכלי”ת סחר “בעתיד יהיו לנו עוד מגוון של מוצרים. רצינו להוסיף מוצרים טבעוניים כמו חלב סויה והיה לנו מאוד קשה להשיג כי לא רצו לעשות לנו בחצי ליטר אז החלטנו שאנחנו נייבא לבד ויהיו לנו גם מעדני סויה למי שירצה. דרך אגב לחם קל כבר יש לנו”. כמה סניפים ייפתחו בעיר ? “אנחנו מתכוונים לפתוח ארבעה סניפים. אחד ביגאל אלון בת”א בפתח תקווה ואחד בהרצליה זה יקרה בחודשיים הקרובים”.

גיל אונגר מסביר כי בעשר השנים האחרונות יש מהפכה של קניות בענף המזון וכי “הצרכן מפסיק לקנות את הקנייה השבועית הגדולה ומחפש היום את הקנייה הקטנה וכזאת שמחזירה לו את התמורה המלאה לכספו. נדמה שהרשתות הגדולות בעולם לא קראו נכון את המפה ולכן הם בהפסדים”

אבי כץ היזם סיפר במסיבת העיתונאים לרגל הפתיחה כי “גדל כאן דור של אנשי עסקים שלא רק חושבים על עצמם אלא גם איך לעזור לחברה בה הם פועלים”.

כץ מסביר כי בחודש הקודם “מכרנו שלושה מיליון פריטים בקופיקס ושמנו בכיס של הציבור אחרי החיסכון כ 30 מיליון שקל. וגם הרווחנו מזה. וכך גם עם סופר קופיקס אנחנו בהחלט הולכים פה להרפתקה שאנחנו לוקחים בה סיכון, לכן עם נצליח זה יהיה רווח של כולם. לגבי סיכויי ההצלחה של הרשת אז דברו איתי עוד חודש כי כרגע אין לי תשובות”.

מניות
מאמר קודםחצר בית
המאמר הבאסלפיש

תגובות

להשאיר תגובה