מהפכה נוספת בעולם הבנייה הרוויה

כולנו מכירים את השינוי בקו הנוף האורבאני עם מגדלי המגורים הגבוהים. ואולם, לא כולם מכירים את המהפכה המתבקשת בעולם הסורגים שמציעה ביטחון גם מפני נפילות של ילדים, ומבלי לפגום בנוף הנשקף מהחלונות.

בשנים האחרונות מסתמנת מגמה ברורה של בנייה לגובה בכל רחבי העולם וגם בישראל. מדובר בשינוי משמעותי ביותר כאשר במקום בתים צמודי קרקע נבנים מגדלי מגורים רבי קומות, וזאת על מנת להתמודד עם צרכי הדיור של אוכלוסייה הולכת וגדלה, לשמור על עתודות הקרקע (לרבות גנים וריאות ירוקות), וכן עקב שיקולים אדריכליים. הגם שמדובר בצעד מתבקש, הוא מביא עימו סוגיות והתלבטויות חדשות, וצורך בפתרונות הולמים עבורן. אחת הסוגיות היא בטיחות הדיירים בקומות גבוהות ובעיקר ילדים שלא תמיד מבינים את הסכנה הנשקפת מחלונות פתוחים בביתם. על כן, מהפכה זו של מגדלים גבוהים הובילה גם למהפכה בתחום הוותיק של הסורגים, ובראשה עומדת חברת אל – סורג.

טכנולוגיות מתקדמות בתחום הסורגים

כאמור, את המהפכה בעולם הסורגים מובילה אל סורג, החברה הוותיקה והגדולה בארץ לפתרונות מיגון לשדרוג הביטחון הפיזי עבור המגזר הפרטי, המסחרי והציבורי. החברה שפועלת כבר יותר מארבעה עשורים מפתחת בכל עת מוצרים חדשים המבוססים על טכנולוגיות מתקדמות, שעוברים ניסויי שטח ועומדים בתקנים המחמירים ביותר. לאורך השנים מיגנה החברה גם מוסדות בין לאומיים גדולים כמו הפרלמנט האוסטרלי, מבנים בגבעת הקפיטול בוושינגטון די.סי, בתי חולים בארץ, שדות תעופה ועוד.

כאשר פנינו לאל – סורג סיפרו לנו שבאמצעות הידע והניסיון שצברו בתחום המיגון נגד הדף ופריצה בכל העולם, פיתחו סורגים שקופים המתאימים למניעת נפילת ילדים מגובה, ומגנים מפריצות בקומות קרקע. אמנם היופי והיתרון הגדול של המוצר הוא שקיפותו, שאינה יוצרת פגם אסתטי או מפריעה לקו הראייה מהחלון. אולם, באל סורג אומרים לנו שהסוד טמון במסגרת, או יותר נכון במנגנון מסגרת הסורג השקוף שנקרא POWER FRAME, ונבנה לאורך שנים רבות של פיתוח קפדני.

לפני הכל – שאלה של בטיחות

כאשר דיברנו עם נציגי אל- סורג הדגישו בפנינו את העובדה, שנכון להיום אין גוף שתפקידו לפקח על איכות החומרים וההתקנה של סורגים בארץ. לכן, יש לוודא כי הסורגים המותקנים נבדקו על ידי מכון התקנים הישראלי לפי התקן האמריקאי, ושההתקנה נעשית על ידי אנשי חברה מוכרת המייצרת את הסורגים ומספקת אחריות עליהם.

יחד עם זאת, בחברה מסבירים שגם התקן הישראלי לייצור והתקנת סורגים אינו מתייחס להיבט של מניעת נפילות. במילים אחרות, מדובר בשוק פרוץ שבו יש סורגים מאיכות בינונית ובלתי מספקת, כך שהמוצר שאמור להקנות לנו ביטחון והגנה הופך בעצמו לסכנה. עובדה זו לא נעלמה מעיניהם של מכון התקנים הישראלי וארגון "בטרם", שהחליטו בשנת 2015 לשתף פעולה ולהוציא את תקן בית בטוח 6250. במסגרת התקן מאושרים על ידי המכון מתקנים למניעת נפילה שעומדים בתקן המחמיר ASTM F2006. אין ספק שמדובר בצעד מבורך.

וכמובן – גם שאלה של אסתטיקה

בחברת אל-סורג הזכירו לנו שסורגים כבר מזמן לא חייבים להיות מפגע אסתטי, ושניתן למצוא אותם בשלל דגמים ועיצובים דקים, בהירים, עבים, כהים, עם דוגמאות וכדומה. יחד עם זאת, אין ספק שהסורג השקוף של החברה מצעיד את התחום לרמה אחרת, מפני שהוא מאפשר לבעלי הבית "ללכת עם ולהרגיש בלי". כלומר, הסורג שעומד ברמה הגבוהה ביותר של דרישות הבטיחות אינו חוסם את קו הראייה, ולכן לא מפריע לראות את הנוף הנשקף דרך החלון מהקומות הגבוהות במגדלים, בין אם מדובר בנוף אורבאני או אל הים.

לפרטים נוספים על בטיחות סורגים ועל הסורג השקוף, פנו אל נציגי אל-סורג בטלפון 1-700-501-701.

תגובות

להשאיר תגובה