רן גבריאלי (37), כמו עוד גברים לפניו היה צופה לעיתים בפורנו לשם השעשוע. לאחר שהתנדב במרפאה לסיוע לנפגעות תקיפה מינית והחל את לימודי הנשים ומגדר הבין את הנזק בתעשייה הזאת שמגלגלת מיליארדים "זו תעשייה בה ברור מי המנצל ומי המנוצל" הוא מספר בהרצאה שלו שהפכה ללהיט ויראלי ברשת. בראיון עמו הוא מספר על 'התודעה הכוזבת' שמציגים סרטי הפורנו, על שחיקת החמלה והבעייה המרכזית איתה מתמודדים כיום בני נוער

"לא ידעתי אף פעם שככה מסתיימים סרטי פורנו" מספרת לרן גבריאלי שסיים את הרצאתו 'מדוע הפסקתי לצפות בפורנו' במתחם האסקייפ סיטי בתל אביב "אני מקווה שלא עשיתי לך ספוילר" הוא אומר בצחוק אבל בהרצאה שלו שחלקים ממנו הוא העביר כבר בערוץ TEDX   (שזכתה למיליוני צפיות) ברשת הוא מסביר תוך כדי דוגמאות, מחקרים ואנקדוטות משעשעות על השיטה שמאחורי תעשיית המין, על תפיסות שגויות בנוגע לאינטימיות וגם למה לעשות ילדים זה לא פיקניק "מבחינתי הדיבור על פורנו הוא תירוץ לדבר על שיויון ומניעת אלימות שזה נושא פחות מזמין אבל כשאני אומר לך 'פורנו' אז אתה תהיה יותר סקרן".

גבריאלי עוסק בנושא כבר שנים אחדות והוא מרצה על כך בארץ ובעולם לאחר שלמד במחלקה לנשים ומגדר באוני' ת"א והתנדב במרפאה שמגישה סיוע לנפגעות תקיפה מינית הוא התפקח והבין את המחיר שכולנו משלמים במיוחד גברים שצופים

אז למה אתה קורא לגברים לא לצפות בפורנו ?

"בעיקר כי זה משבש לנו את הפנטזיה הפנימית ומקדם תעשייה שמנצלת גברים וגם נשים. אני חושב שאלו דברים שדי ברורים".

בהרצאה שלך הזכרת כל מיני נושאים ובין היתר אתה מדבר על שחיקת החמלה ?

"אם אתה מספיק זמן רואה שמונה גברים מפרקים אישה אחת בשלב מסוים זה פחות יפריע לך. בפעם הראשונה תהיה אולי מזועזע אבל אחרי ארבעים פעם זה כבר נכנס אל תוך מעגל הפנטזיה שלך. אתה לא חייב להיות אדם רע או בלתי מוסרי זה ללא שליטתך".

הנושא הזה נופל על אוזניים קרויים ?

"אני חושב שזה רץ ואנשים מקשיבים וכל העולם חשוף לזה".

יש דבר כזה 'פורנו נאור' ?

"אין דבר כזה פורנו נאור, כי אין דבר כזה להפוך אנשים לסחורה. יש ספרות אירוטית. יצירה שהיא לא מינית וממוסחרת ומנצלת אנשים".

אילו תגובות אתה זוכה לקבל בהרצאה שלך ?

"אני מקבל בדרך כלל תגובות טובות. אני לא יודע כמה אני מחדש לאנשים אלא בעיקר גורם להם למודעות לתחושות שכבר היו חבויות בהם ופתאום הדברים הללו מקבלים שם".

גבריאלי מרצה לעיתים בבתי ספר על חינוך לערכים ושיויון "אני פחות נוגע במה לעשות אלא במה נכון ומהי אינטימיות נכונה".

מה אתה מגלה במפגשים שלך עם אותם בני נוער ?

"שהם לא יודעים כלום בעצם למרות שנראה לנו שהם יודעים הכל כי הם חשופים לרשת. אין להם באמת מידע נכון.האשליה היא שאם יש לך נגישות למידע ברשת אז אתה גם יודע. בגלל שרובם גדלו מול מסכים ולא שיחקו מחניים או תופסת אין להם כל כך כלים לתקשורת אישית והמחשבה שאם אכתוב לך כמה מילים דרך המסך זה לא כמו לדבר איתך פנים אל מול פנים. הם חלשים בלהסתכל לך בעיניים וזה לא באשמתם".

תגובות

להשאיר תגובה