ניר גלבוע המנכ"ל והבעלים של חברת נאות גלבוע מחברות הנדלן הותיקות והבולטות בקריות ובכלל, מדבר בראיון אקטואלי וחשוב במיוחד: למה לדעתו כדאי מאוד לקנות דירה דווקא עכשיו, ממה צריך להיזהר, במיוחד בכל הנוגע ליזמים וקבוצות רכישה ולמה הוא מאמין גם בבנייה של דירות קטנות, אפילו אם זה לא נחשב כלכלי

הפרסומים השוטפים לגבי יוקר הנדל"ן (רק אתמול פורסם שמחירי הדירות עלו השנה ב-8 אחוז) לא מפתיעים או מרתיעים את הנדלניסט ניר גלבוע, הבעלים ומנכ"ל של חברת נאות גלבוע לבניין בע"מ ומישהו  שכדאי לקחת ממנו עצה : "תקנו דירות עכשיו, מחירי הדירות בעלייה  והמצב לא ישתפר", הוא אומר בראיון מיוחד שנערך במשרדו הנעים שבקרית ביאליק "עלויות הביצוע של הבנייה רק גוברים, כוח האדם יקר מאוד ומחירי החומרים עולים באופן עקבי".

ואם זה לא מספיק, לדבריו גם הקרקע לבנייה באזורים המבוקשים הולכת ומסתיימת כגון מרכזי ערים או שכונות חדשות,  שבהם דווקא הביקוש לדירות גדל. "עדיין יש איפה לבנות אבל יש גם חוסר. ככל שהביקוש גדול יותר כך המחירים גבוהים יותר. יש מעט קרקעות המוצעות למכירה ועל כל קרקע כזו קופצים מספר רב של קבלנים, גם מתל אביב באים קבלנים לאזור הצפון שממעלים את המחיר כך שמחירי הקרקעות עולים באופן קבוע, אגב עלות הבנייה כאן ובתל אביב הוא אותו מחיר, ההבדל במחיר הוא בעלות הקרקע".

חברת נאות גלבוע הבונה פרויקטים בעיקר באזור הקריות נחשבת לאחת מחברות הנדלן הותיקות והאמינות באזור ובישראל כולה. מעניין וגם לשמוע מה יש לניר עצמו להגיד בנושא פרשת היזמית ענבל אור, שהתפוצצה ועוררה רעש גדול כמה ימים לפני שרואיין.  "כשלקוח הולך לקנות דירה הוא צריך לקנות אצל קבלן רשום ולא יזמים שצצים השכם וערב. עליו  לבדוק מה הרקע של הקבלן. לאור המצב של קבוצות הרכישה בתקופה האחרונה כשאנחנו עדים לפרויקטים שקמים ונופלים עדיף לקנות אצל קבלן רשום עם ניסיון מוניטין וותק, לבדוק שהקבלן נותן שירות גם מעבר לחוק מכר דירות, הרי לא קונים מוצר חד פעמי זו הרכישה הגדולה שאדם מבצע".

– למה השתתפות בקבוצות רכישה עלולה להיות מסוכנת?

"בקבוצות רכישה אין בטחונות, אין ערבויות ואין מחיר, הם מוכרים אשליה לדירה במחיר שהוא כה מוזל עד שהוא לא הגיוני ואת זה יעיד כל בר דעת כמו שמאי . בסופו של דבר יש גם לעיתים מחלוקות בין הדיירים. אין כמו לקנות אצל קבלן רשום מסודר שהכסף ששמת מובטח, יש תאריך מסירה , אתה יודע מראש את המחיר, יש אחריות ויש עם מי לדבר :  נכון שיש קבוצות רכישה שהצליחו אבל יש עשרות שלא הצליחו. גלבוע מבהיר כי בשונה מקבלן רשום,  אדם שמצטרף לקבוצה כזו בעצם נותן את רוב כספו, לוקח סיכון ויש אנשים שהכסף הזה הוא כל עולמם".

ציגל 21 מוצקין

 

אביו של ניר, יעקב גלבוע הקים את החברה בקריות לפני 55 שנים ובנה באזור אלפי יחידות דיור לעשרות אלפי מתושבים הקריות. במהלך השנים הקים גלבוע האב שותפויות שונות ובנה גם במרכז בין השאר בהרצליה, פרדסיה, נתניה חיפה ובקריות.

ניר גלבוע, שממשיך את דרכו של אביו בחברת נאות גלבוע לבניין, נשוי לגלית, מעצבת פנים ואב לשלוש. מילדות נמשך לתחום הבניה. "בתור ילד נער הייתי עובד עם אבא בחופשים מבית הספר, עובד בשטח,  התחלתי 'מלמטה' בעבודת פועל בניין לכל דבר ואהבתי את זה". בצבא שירת כקצין חימוש, השתחרר בדרגת רב סרן והשלים לימודיו בטכניון בתחום הבנייה. מיד לאחר מכן השתלב בעסק ומילא מספר תפקידים עד שהפך למנכ"ל ובעלים.

החברה בונה כיום פרויקטים מרהיבים ובולטים באזור, בינהם 160 יחידות דיור במסגרת פרויקט גרין פארק ברחוב חזני מיכאל בקרית מוצקין,  9 יחידות דיור ברחוב אהרון 36 במוצקין ולאחר שרכשה שני מגרשים חדשים תחל בקרוב בבניית 30 יחידות דיור בקרית אתא.

– בניגוד למקובל כיום אתם בונים גם דירות קטנות. התחשבות ברווקים ואמהות חד הוריות?

"אנחנו הולכים כנגד כיוון הנורמות בשוק ומציעים דירות בנות 2,3 חדרים בנוסף לדירות של 4 ו-5 חדרים. למה לא בונים היום דירות קטנות? כי זה לא כלכלי בגלל פערי המחירים, אבל אנחנו בניגוד לאחרים נענים לקריאות הציבור ובונים כאלו למרות שזה פחות משתלם מבחינה כלכלית, כי יש דרישה גם לדירות של 3 חדרים לאוכלוסיות כמו הגיל השלישי, גרושים, חד הוריים. בפרויקט שלנו בבניין "הדר 1" ברחוב חזני מיכאלי 3 בקרית מוצקין 50 אחוז מהדירות יהיו "קטנות".  גלבוע עצמו מקפיד לעשות גם פעולות פילנתרופיה חשובות באזור כמו בנייה בתרומה ושיפוץ של בתי ספר, בתי כנסת, הוספת מזגנים או צבע למוסדות ציבורים.

גלבוע מבהיר כי יש קבלנים רבים שהם רשומים ככאלו ויש גם קבלנים שמוגדרים כיזמים. קבלן רשום שנמצא תחת פיקוח חייב לעמוד תחת קריטריונים של רשם הקבלנים וצריך להוכיח עצמו מחדש בכל פעם כי הוא עובר ביקורות אחת לתקופה, כאלו שבודקות את גודל הפרויקט, ובאופן כללי כדי להיות קבלן רשום, יש לעמוד בנהלים מקשים ביותר.

"אני נמצא אישית בשטח בכל הפרויקטים שלנו, מפקח באופן אישי על הבנייה ועל העובדים והקבלנים ורק בשעות אחר הצהריים מגיע למשרד. תמיד נגיש ללקוחות בטלפון פרטי שלי והם יודעים זאת ולא מתביישים להתקשר אלי", הוא אומר. מבחינתו הבנייה היא אומנות של ממש. "כמו אומן שמפסל פסל ומוכר אותו כך אני בונה. אנחנו נהנים לקחת פרויקט מגרש ריק לבנות להשביח לעשות בניין יפהפה. בעיני  מקצוע הבנייה הוא סוג של אמנות. כשכאני יוצא לעבוד אני נהנה ומסופק ממה שאני יוצר"

 

תגובות

להשאיר תגובה