שרונה תל אביב מארחת זו השנה השלישית את הפרויקט הייחודי שהפך למסורת THE BEST OF DOC AVIV- הקרנות פתוחות בחינם לקהל הרחב של חמשת הסרטים האיכותיים מובחרים- מפסטיבל –DOC AVIV 2017

במסגרת תכנית הקיץ הענפה שמציעה שרונה תל אביב לקהל הרחב החל מה-24.7 ועד ה-31.8 אשר כוללת מופעים מובילים, מסיבות ואירועים מדי יום  – שרונה תל אביב מעניקה חוויה קיצית תרבותית באווירה הכי נעימה בעיר עם מיטב  הסרטים ממבחר סרטי פסטיבל  DOC AVIV"" 2017   המתארחים בשרונה ופתוחים לקהל הרחב לצפייה / וכל זאת ללא תשלום- הכניסה חופשית לכולם.

מתי?

מידי שני בשעה 21:00 – ללא תשלום

היכן?

ברחבה הדרומית של שרונה-תל אביב רחוב דוד אלעזר 27- בסמוך ל"קלארו" ול- ויסקי בר וסטורי

מפרט הסרטים שיוקרנו :

24.7 –הסרט:  האזרחית ג'יין – הקרב על העיר

ארצות הברית 2016, 92 דקות, אנגלית, כתוביות בעברית

Director: Matt Tyrnauer

תקציר :

הם התייחסו אליה כאל מי שמציעה תרופות סבתא כדי לפתור בעיה שמצריכה מנתח חד-איזמל, אבל ג'יין ג'ייקובס ידעה משהו על החיים בעיר, שאיש מעשרות מתכנני הערים לא ידעו. הגברים שלטו אז בשולחנות השרטוט ובבולדוזרים, וג'ייקובס (מחברת "מותן וחייהן של ערים אמריקאיות גדולות") שוטטה ברחובות וידעה שעיר היא יצור חי ונושם, המורכב מאנשים ורעש ומהומה, היוצרים אופי שאינו ניתן לתכנון ממבט-על של אֶל. מאבק האדירים של ג'ייקובס, אקטיביסטית בעל-כורחה, בבעלי ההון, הוא מאבקם של תושבי שכונות עוני מול אדריכלים עיוורים בראשותו של רשע קלאסי. מי בעצם ניצח? ואיך קרה שערים גדולות אחרות בעולם עדיין לא למדו מזה לקח?

 

ב- 7.8. הסרט: מוריאמה-סאן

צרפת 2017, 63 דקות, אנגלית ויפנית, כתוביות בעברית ובאנגלית

Directors, Script & Editing: Ila Bêka, Louise Lemoine

תקציר:

מפגש מקרי, בין שני זרים אוהבי מוזיקה וקולנוע, הוביל את הבמאי האיטלקי אילה בקה לבלות שבוע במחיצתו של מוריאמה-סאן. המארח היפני חי לבדו בבית יוצא דופן: סדרה של עשר קוביות לבנות מינימליסטיות, בית שחדריו מנותקים ומפוזרים בין שבילים וצמחים, כמו "כפר קטן באמצע היער, באמצע טוקיו". תוכנו של הבית מאתגר לא פחות מעיצובו. מוריאמה-סאן הוא חובב נלהב של מוזיקת נויז, ספרות חתרנית וקולנוע ניסיוני. הוא מעולם לא יצא מטוקיו, אבל עולמו הפנימי חסר גבולות. בקה, שיצר את הסרט עם שותפתו לואיז למואן ("אושר אינסופי", "ברביקניה") מציג בעדינות וברגישות את האיש המיוחד ואת ביתו, שהפך זה מכבר לאחד המפורסמים בעיר.

ב- 14.8 הסרט: אדה לשלטון

,ספרד 2016 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית 86
Director: Pau Faus

כשאאוטסיידרית תופסת את השלטון, היא מתמודדת עם תהליך הסתגלות לא קל. אדה קולאו, אחרי שנתיים בראשות עיריית ברצלונה, נחשבת לרדיקלית מבין המנהיגים הפוליטיים באירופה. היא צמחה מלמטה, "לא אדם חשוב" – כפי שהעידה על עצמה בוועדה פרלמנטרית לחקר המשבר הכלכלי בארצה – מנהיגה של תנועה עממית, שזעקה את מצוקתם מאות האלפים שנותרו חסרי בית. האישה שלא חששה לקרוא לבנקאים "גנבים" ולהאשים אותם באחריות פלילית למשבר, פילסה לעצמה דרך בין גברים בחליפות, "זכרים מתנשאים שיודעים הכל ואין להם ספקות", והעירה את הציבור מאדישותו. הסרט, העוקב אחר שנת הבחירות שלה, כולל יומני וידיאו אישיים – בהם היא משתפת בהתחבטויות שפוליטיקאים נוהגים להצניע בכל מחיר.

ב- 21.8 – הסרט: דריס: פורטרט אינטימי

בלגיה / גרמניה 2017, 90 דקות, אנגלית ופלמית, כתוביות בעברית ובאנגלית

Director & Production: Reiner Holzemer

תקציר:

"אני שונא את המילה אופנה", אומר דריס ואן-נוטן, ובמבט ראשון קל להאמין לו: גבר צנום, מאפיר, לבוש באיפוק. אלא שוואן נוטן הוא מעצב-על, אחד המוערכים בעולם האופנה, הנחשב ליצירתי, נועז ופורץ דרך. ואן נוטן גם חרד לפרטיותו, וזו הפעם הראשונה בכמעט שלושים שנות קריירה שהוא מרשה למצלמה לעקוב אחר תהליך היצירה המורכב והאולטרה-קפדני שלו, לפענח ביחד איתו את סוד תצוגות האופנה הגרנדיוזיות והצבעוניות שלו לאורך השנים ולפגוש אותו ברגעים אינטימיים עם בן זוגו ועם השנאוצר שלו, הארי. לצד סקירה מרהיבה של יצירתו לאורך השנים, הסרט מלווה את ואן נוטן בהכנות לתצוגת האופנה הצבעונית ביותר שיצר בחייו.

ב- 28.8 הסרט: הימים חולפים

קולומביה / צרפת 2016, 78 דקות, ספרדית, כתוביות בעברית ובאנגלית

Director, Script & Cinematography: Catalina Mesa

קשה להחליט במי להתאהב קודם כשמדובר ב-8 קשישות שכל אחת מהן יותר מצחיקה, אמיצה, מעוררת השראה וקורנת חום מחברתה. אלה הנשים של הכפר הקולומביאני הקטן ג'ריקו. לאף אחת מהן לא היו חיים קלים, אבל הן משוחחות, מעלות זיכרונות, מתווכחות וחולקות חלומות, בעוצמה נפשית מעוררת השתאות. הבמאית, קטלינה מסה, חייתה עמן בכפר הצבעוני המרהיב שבלב האנדים במהלך חודשי הצילומים, והפתיחות והאינטימיות שיצרה ניכרות בכל פריים. נשים עשירות ועניות, רווקות, נשואות, אלמנות, לבנות ושחורות, משכילות וכאלה שלא זכו ללמוד – אוכלות, מבשלות, מנקות, משוחחות על אהבות ובגידות, על מין ומוות, על ילדים ועל ישו, בסרט חושני ומרחיב לב.

 

1 תגובה

להשאיר תגובה