חברת הכנסת שרן השכל יזמה דיון דיון שקבעה הוועדה בראשות חה"כ קארין אלהרר בעקבות דו"ח מבקר המדינה. בנושא טיפול בהפרעות אכילה.

בדיון נכחו יהודית באומן-תבורי שהגיעה עם בן זוגה הזמר שימי תבורי וסוכן הדוגמניות עדי ברקן.
חברת הכנסת יזמה את הדיון בעקבות פנייתה הנואשת של יהודית באומן-תבורי, שבתה נאבקת במחלת האנורקסיה.
המצב כיום הוא שמטופל, הסובל מהפרעת אכילה כגון אנורקסיה או בולימיה, מגיע לבית החולים במצב קשה עד אנוש לקבלת טיפול רפואי וברגע שמצבו מתייצב הוא בוחר להתפנות הביתה ולא להישאר בבית החולים.
באומן-תבורי, הנלחמת כיום למען אותם חולים הסובלים מהפרעות אכילה, ביקשה מחברת הכנסת לנהל דיון שיבדוק כיצד ניתן לאשפז את אותם חולים בכפייה עד לטיפול מלא במחלה.
יהודית באומן תבורי: ״אני באה ממקום של כאב עצום. הבת היקרה שלי נכנסה לתל השומר אולי 20 פעם. אבל הצוות – לא היה בידיו להחזיק אותה. אני מבקשת מחברי הכנסת שיחוקקו את החוק הזה כדי שבנות סרבניות יחזיקו אותן. אולי זה מאוחר מדי עבור הבת שלי אבל זה יעזור לבנות האחרות״.
חה״כ שרן השכל (הליכוד): ״מקרים כמו של יהודית ובתה יש אלפים. אין תחתית לבור הזה. נערים ונערות שמתמודדים עם זה שנים מגיעים לטיפול של יומיים וזהו. ההורים רואים את הילדים גוססים מול עיניהם. אני מגלה בדיון שזה גורם מספר אחד למוות בקרב נוער ואין תשובות ממשרד הבריאות, זה מחדל, או שנקבל תשובות או שנחוקק״.

חה"כ קארין אלהרר (יש עתיד), יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: "הבוקר קיימתי דיון בוועדה לביקורת המדינה בעקבות דו"ח עם נתונים מושתקים שאין להם ביטוי בשיח החברתי ישראלי. הפרעות אכילה היא תופעה מושתקת שגובה מחיר כבד; אנחנו מאבדים מאות ילדים בשנה וזאת מבלי תכניות מסודרות או תכניות מניעה . אנורקסיה היא גורם התמותה מספר אחד בגילאי בגרות (15-24) , זה בלתי נתפס שהיינו צריכים לחכות לשנת 2017 בשביל לדון במה שהורג את ילדינו!"

50505d3b-b52f-4338-bf77-79d00e22833b

תגובות

להשאיר תגובה