יש מצבים בחיים שמצבנו הכלכלי משתנה – לטובה או לרעה. אם יש על שמנו הלוואה ופוטרנו, אנחנו רוצים לשלם פחות או להפך, יש לנו כל מיני הלוואות ואנחנו רוצים לעשות סדר ביניהן – ההלוואה לרכב, לכיסוי המינוס ולטיסה לחו"ל. אפשר לעשות זאת. זה נקרא מיחזור הלוואות. לפני שתתפתו לקחת את ההלוואה הראשונה שיציעו לכם, שמעון דנינו, מנכ"ל Best Price, עושה סדר ומסביר.

הכוונה במיחזור הלוואות היא לשנות  את תנאי ההלוואה הקיימת לקבלת הלוואה חדשה. כפי שאמרנו, שינויים בחיים כמו פיטורין או רצון לחסוך עלויות ו"לחבר" יחד הלוואות מובילות לרצון לקחת הלוואה חדשה שתסייע בסגירת ההלוואה הקודמת. לרוב, מיחזור ההלוואות אפשרי בהלוואות גדולות כמו משכנתא, בהם סכום ההלוואה הוא גדול וזמן ההחזרה הוא לאורך לשנים וצריך להתאים מחדש את תנאי ההחזר החודשי בהתאם למצב בו מצוי הצד הלווה.

אתם ממש לא חייבים לחזור לקחת את ההלוואה ממי שנתן לכם אותה. מיחזור הלוואות אפשרי גם במקום אחר. כלומר, אם לקחתם הלוואה בבנק X, מיחזור המשכנתא יהיה דרך בנק Y. מה שיקרה הוא שבנק Y ימשיך לשלם לבנק X את המשכנתא שלכם ואילו אתם תשלמו לו (לבנק Y), לפי מה שסיכמתם. כך, בעצם, שיניתם את סטטוס ההחזרה שלכם, לטובתכם.  

גם אם לא מדובר במשכנתא, אלא בהלוואה "רגילה", כדאי לבחון את נושא המיחזור על מנת להקל עליכם פיננסית בתקופה כלכלית קשה יותר מבחינתכם.  

על מה כדאי להקפיד בלקיחת הלוואת מיחזור?

הורדת ריבית – פעמים רבות כדאי ללכת על צעד של מיחזור אשראי לאור שינויים במשק. שינויים כגון הורדת הריבית הופכים לא פעם החלטה שכזאת לדבר מאוד משתלם. כך, ניתן במקרים מסוימים להפוך הלוואה יקרה להלוואה זולה. יש לציין שיש אלמנטים מסוימים שהופכים צעד כזה לבלתי משתלם, למשל כאשר יש עלויות נלוות למצב של פירעון מוקדם. לכן, חשוב לבדוק מראש האם זה כדאי.

שינוי מסלול – לעיתים, מיחזור אשראי נועד לנצל תנאים משתנים לא רק בהיבט של ריבית. אפשרות חשובה הינה לעשות שימוש בצעד כזה כדי להחליף מימון בריבית משתנה למימון בריבית קבועה.

לעיתים הבחירה בצעד של מיחזור אשראי נובעת מתוך רצון לבצע שינוי יסודי בתנאי ההלוואה, לרווחת הלווה. שינוי זה יכול כאמור להיות תוצאה של שינוי במשק או בפקטורים כלכליים אבל הוא יכול להיות גם תוצאה של שינוי בנסיבות חייו של הלווה. כתוצאה משינוי משמעותי ביכולת ההחזר ניתן להפוך הלוואה ארוכה לקצרה, לשנות את גובה ההחזר החודשי מגבוה לנמוך (או להפך) ועוד.

אפשר להשתמש בהלוואה מסוג זה כדי לקחת הלוואה אחת גדולה ולמחוק כמה הלוואות קטנות, זאת  במידה ושיעור הריביות של כל ההלוואות הקטנות עולה על הסך הכולל של סכום ההוצאה הכרוכה בהלוואה הגדולה זה יכול לשמש ככלי החוסך בהוצאות לטווח האורך.

לכן, המסקנה העיקרית היא לא לקחת את ההלוואה הראשונה שמוצעת לכם. ערכו סקר שוק לאיתור ההלוואה המתאימה באמצעות https://best-price.co.il/ ומצאו את ההלוואה הטובה ביותר עבורכם.

 

תגובות

להשאיר תגובה