הקיץ הגיע ואיתו החופש הגדול, החום, הלחות והזיעה. רבים מהחבר'ה הצעירים משתמשים בעדשות מגע כפתרון הראייה המועדף עליהם. אופטומטריסט עבדאללה יזבק מאופטימוריה בחיפה, נותן לנו טיפים על שימוש נכון בעדשות מגע בעונה החמה:
1. בקיץ כולנו אוהבים ללכת לים ולבריכה. חשוב לזכור שאסור להיכנס למים עם עדשות מגע, אלא אם כן מרכיבים משקפת שחייה או צלילה.
2. נשים, בזמן הקיץ הזיעה גוברת והאיפור נוטה להימרח ביותר קלות. כדאי לזכור שאת עדשות המגע מרכיבים בבוקר לפני האיפור ומסירים בערב לאחר האיפור.
3. אסור לשטוף עדשות מגע במים או לנקות אותם עם רוק. שטיפה במי ברז מזיקה לעיניים ולעדשות כיון שהם עלולים להכיל כלור, מינרלים או חיידקים אשר יכולים לגרום להתפתחות זיהומים בעין.
4. חשוב לזכור שלפני כל הרכבה או הסרה של עדשות מגע יש להקפיד על ניקוי וחיטוי הידיים. שמירה על היגיינה מרבית מונעת העברת חיידקים מהידיים לעיניים.
5. למי שסובלים מיובש בעיניים או מתחושה לא נעימה בזמן הרכבת עדשות המגע (אופייני לסוף היום או לשוהים בסביבה עם מיזוג אוויר), מומלץ לשאול את האופטומטריסט על דייליס טוטאל 1, דור חדש של עדשות יומיות עם טכנולוגיית מדרג מים, המעניקות לחות מוגברת לעין וחווית נוחות ברמה שלא הייתה עד היום.
6. הקפידו למלא אחר הוראות השימוש של היצרן. אל תשתמשו בעדשות מגע מעבר לזמן המומלץ על ידי היצרן. השתמשו בעדשות יומיות למשך יום, בעדשות דו שבועיות למשך שבועיים ובעדשות חודשיות למשך חודש. שימוש מעבר לזמן המומלץ עלול לגרום לזיהומים ודלקות בעיניים.
7. בזמן החופש הגדול, החבר'ה הצעירים נוטים לישון יותר ולקום בשעות מאורחות. אני ממליץ לחכות כחצי שעה לפני שמרכיבים את עדשות המגע בוקר ולתת לעין "להתעורר" מהלילה, ככה הרכבת עדשות המגע תהיה נוחה יותר.
8. אני ממליץ להגיע לבדיקת ראייה פעם בשנה, אבל בכל מקרה של בעיה, תחושה לא נעימה בעין או ירידה בכושר הראייה, אל תחכו והגיעו לבדיקה אצל אופטומטריסט מורשה.

 

המידע באדיבות חברת ALCON

1 תגובה

להשאיר תגובה