הדרך לעצמאות

רבים חולמים על הרגע הזה שבו יצאו לעצמאות כלכלית. אך כיצד עושים את המעבר? האם ביום אחד? האם חייב שיהיה לנו חסכון בצד? כל התשובות החשובות במאמר המצ"ב מאת כנרת אייזנברג- פיתוח וייעוץ עסקי ובעלים של 'נטוורקינג ויין'

להלן מספר טיפים שכדאי להפנים לכל מי שחושב לצאת לדרך עצמאית:

שימו קצת כסף בצד – תהיו מוכנים לכך שלא יהיו לכם לקוחות בפתיחת העסק, תזרים המזומנים יהיה יותר בכיוון הוצאות ופחות בהכנסות ולכן כדאי שיהיה כסף מוכן עד שתהיה כניסה של כסף לחשבון הבנק.

רשימת מכרים – בחיים העסקיים כל מי שאי פעם הכרתם הופך להיות חשוב, לפעמים מקום העבודה משמעותי או הקשרים שיש לאותו אדם שיכולים לפתוח דלתות, ידע ייחודי ועוד.צרו אקסל והוסיפו במשך הזמן את כל מי שאתם מכירים, אל תפסחו על אף אחד!

פגישות עסקיות – המעבר משכיר לעצמאי כוללות המון דברים שלא חושבים עליהם. בעלי עסקים שכבר "עשו את זה" יכולים לתת המון אור ומידע שיכול להיות קריטי עבורכם.צרו פגישות כאלה ככל האפשר, זה יכול לחסוך לכם הרבה זמן וכסף בהמשך.

מחקר שוק – חשוב להבין שכאשר אתם פותחים עסק, אתם לא היחידים בעולם שמציעים מוצר ייחודי שאין לאף אחד אחר, יש מתחרים לכל אחד בכל תחום גם אם מה שאתם מתכננים להציע זה לא בדיוק מה שקיים. חשוב להבין מול מי ומה אתם מתמודדים, מה טווח המחירים הנהוג בתחום, כיצד ואיפה המתחרים מפרסמים ועוד.

תלמדו לעבוד בפייסבוק – הפייסבוק בדרך העצמאית תורם רבות לקידום העסקי ולכן חשוב לדעת איך הוא עובד: איך מצרפים חברים, מה זה אומר תיוג, איך מעלים תמונה / אלבום / וידאו. כדאי לבלות לפחות 10 דקות ביום בפייסבוק, לעקוב אחרי עסקים שונים שמפרסמים בפייסבוק ולהבין איך העולם הזה עובד.

תהיו פעילים בפייסבוק – כשכירים בעיקר שומרים על כמות חברים מצומצמת, מאשרים רק את מי שמכירים ולא מאשרים אנשים שלא רוצים להיות בסביבתם. החשיבה כבעל עסק היא שונה, אנחנו רוצים להיחשף לכמה שיותר כדי שיכירו וידעו על העסק שלנו ולכן צריך לאפשר לכמה שיותר להיות מחוברים אליכם (כמובן שמי שאתם לא רוצים בכלל בסביבתכם, לא לאשר).

תכנים רבותיי תכנים! – תוכן ברמה העסקית יכול להיות כמה דברים; תמונות, וידאו, מאמרים, כתיבה שיווקית ועוד. מומלץ מאוד להתחיל וליצור תכנים כשכירים, לשבת עם איש מקצוע ולקבל הכוונה מה צריך להכין וכמה כי כשיוצאים לעצמאות יש פחות זמן לזה.

הרצאות, כנסים ותערוכות – בקרו בתערוכות וכנסים מהתחום שלכם, לכו להרצאות של אנשי מקצוע. צרו קשרים מקצועיים, לימדו על החידושים הקיימים וקבלו רעיונות איך אתם יכולים לפרסם את העסק שלכם.

רשימות! – כל דבר שאתם חושבים עליו, שראיתם שיכול לעזור, אדם שפגשתם ויכול להיות חשוב בהמשך, רעיון שנתקלתם – תרשמו, כדאי שזה יהיה במחברת אחת שתרכז את כל הדברים וכך יהיה יותר קל לדפדף ולהיזכר.

נטוורקינג – לא צריך לחכות להיות עצמאי כדי להגיע למפגשי נטוורקינג, יצירת קשרים מוקדמת יכולה לתרום רבות גם לפני היציאה לעצמאות וליצור את החיבורים שיעזרו בהמשך, יפתחו את הראש לאופציות שיש כבעל העסק, ייתן רעיונות שיווקיים וחברים לדרך שזה לא פחות חשוב.

בהצלחה רבה!

 

תגובות

להשאיר תגובה