אין אחד שלא שמח לקראת בואו של האביב השמש הצוחקת, מזג האוויר הנעים והפריחה היפה, אך ישנם כאלה שהאביב מבשר עבורם תחילתה של תקופה קשה, מלווה באלרגיות שכוללות פריחה בגוף, דמע מהעיניים, גרד, נזלת, הקאות שלשולים ועוד. יונתן יעקובוב, , רוקח ב"טלפארמה", בית המרקחת המקוון המוביל בישראל, מספר לנו כיצד ניתן לעבור את התקופה הזו בשלום, ולהקל על התופעה.

ראשית בואו נכיר: מהי אלרגיה?

אלרגיה היא תגובה מוגזמת של מערכת החיסון לגורמים סביבתיים, לדוגמא חומרים שאנו שואפים דרך דרכי הנשימה, אוכלים או באים איתם במגע. שהאלרגן הזה נפגש עם מערכת החיסון הוא גורם להפרשת חומר שניקרא היסטמין שגורם ליצירת התגובה האלרגית. תגובה אלרגית יכולה לבוא לידי ביטויי בכמה דרכים: נזלת, גרד בעיניים, תפרחת בעור, שלשולים ועוד. כל אדם עשוי לפתח במהלך חייו רגישות לחומר מסוים.  האלרגיה מופיעה בדרך כלל בגילה העשרה ותימשך עד גיל  50 לערך. אלרגיה יכולה להימשך לאורך כל השנה ועלולה לפגוע באף בסינוסים, בלוע, ברירית, ולמעשה בכל איבר בגוף אדם. קיימים סוגים שונים של אלרגיות חלקן עונתיות והעיקריות הן "קדחת השחת" ו"דלקת הלחמית". אלרגיות אלו המכונות אלרגיות האביב נפוצות בעיקר בחודשי מרץ – אוקטובר ומקורן בהתפזרות של אבקות שונות המצוייות בצמחי בר, מדשאות, ועצים שונים.

"קדחת השחת"- תופעה אלרגית הנפוצה ביותר שנגרמת לרוב על ידי חשיפה לאבק הבית ואבקת פריחה. היות והחשיפה לאלרגן נעשית דרך דרכי הנשימה חלקי הגוף המושפעים ביותר הינם האף, הסינוסים, דרכי הנשימה העליונות והתחתונות והעיניים."דלקת הלחמית"- תופעה אלרגית שגורמת לצריבה ויובש בעיניים ובמקרים קיצוניים תיתכן פגיעה בעיניים. האלרגן האחראי לתופעה זו אינו ידוע. התסמינים העיקריים שעלולים להופיע לאחר חשיפה לאלרגנים הינם בחילות, הקאות כאבי בטן, שלשולים, אודם באזורים שונים בגוף, גירוי ועפעפיים נפוחים, גרד בחייך בצוואר או מאחורי האוזניים, שיעול, תפרחת בעור, ותחושת חנק בגלל התכווצות של דרכי הנשימה. מומלץ להיבדק אצל מומחה לאלרגיות על מנת לגלות לאיזה אלרגיות אתם רגישים, וכמובן שהטיפול הכי יעיל הוא להימנע מחשיפה לאותו אלרגן.                                                                                           

איך מטפלים?

היות ואופציית ההימנעות היא קשה ואף לעיתים בלתי אפשרית קימות אפשרויות טיפול שונות. במקרים קלים יחסית ניתן להסתייע בתכשירים אנטי היסטמינים מהדור החדש, לדוגמא: "ALLERGY X", "LORATADIN", "ZYLERGY", "HISTAZIN"". תרופות אלו הינם תרופות ללא מרשם וניתנות לרכישה בכל בית מרקחת לאחר התייעצות עם רוקח/ת.

התופעות הלוואי העיקריות שעלולים לחוות בנטילת אחד מתכשירים אלו הינה הרגשת הנמנום.  במידה ואין תגובה טובה לתכשירים אלו ניתן לעבור לטיפול בתרופות מרשם מהדור החדש. בכדי לקבל טיפול זה נדרש לפנות לרופא לבדיקה ולקבלת מרשם.  לצד טיפולים אלו קיים טיפול תומך שבו האחריות היא של המטופל לנטרל את האלרגנים המצויים בסביבתו. עם זאת, מומלץ תמיד לפנות לרופא לקבלת המלצות טיפול מדויקות לפי צרכיו של המטופל.

 

המידע באדיבות יונתן יעקובוב, רוקח בטלפארמה, בית המרקחת המקוון המוביל בישראל. למידע נוסף באתר טלפארמה www.telepharma.co.il

או במוקד הטלפוני 1-800-61-62-63

חפשו אותנו גם בפייסבוק

 

טלפארמה- בית המרקחת המקוון המוביל בישראל לשיווק תרופות וציוד רפואי עד הבית.

טלפארמה מספקת מגוון מוצרים הדרושים לכל המשפחה וגם לגיל השלישי, הכולל תרופות במרשם, עזרי בטיחות, מוצרי ספיגה, ויטמינים , תוספי מזון, ציוד רפואי ביתי ועוד. לטלפארמה מערך הפצה של 25 רכבים המפיצים את המוצרים בתוך 36 שעות ברוב חלקי הארץ.

 

תגובות

להשאיר תגובה