נשף הגאלה

רגע לפני שבוע האופנה לנשים שמנות שיתקיים בעוד שבועיים בתל אביב, ישבנו שיחה צפופה עם נושאת הדגל של הנשים המלאות והאישה שעומדת מאחורי האירוע, גאלה רחמילביץ

בעוד כשבועיים יערך בתל אביב שבוע האופנה לנשים מלאות בפעם השנייה ברציפות. מי שעומדת מאחורי היוזמה, היא גאלה רחמילביץ סטייליסטית ויועצת לחברות אופנה אשר סבלה מאז ילדותה מעודף משקל. לטענת רחמילביץ, לאחר שביקרה בשבוע האופנה לנשים מלאות בלונדון, היא החליטה שגם לנשים הישראליות שלא התברכו בגזרה ה-'מושלמת' מגיע ליהנות משבוע האופנה. בראיון כנה ופתוח במיוחד היא גילתה לנו למה היה לה כל כך חשוב להביא לארץ את שבוע האופנה לנשים מלאות, מה היא חושבת על רשתות האופנה הישראליות, איך זה להיות אישה בשנת 2015 שלובשת מידה 44 במכנסיים וגם למה היא לא תעשה דיאטה.

"שבוע האופנה לנשים מלאות מתרחש ברחבי אירופה, בלונדון, פאריז, ברלין וכו', כשהייתי בפעם הראשונה כשזה קרה בלונדון, כל הזמן שאלתי את עצמי, איפה אנחנו, איפה ישראל במקום הזה? יש לנו מעצבות אופנה מדהימות", אומרת רחמילביץ. "אז החלטתי שאני מביאה את זה לפה. שבוע האופנה לנשים מלאות, הוא בעצם אירוע שכולל את הכל, יהיו גם מיני בוטיקים של מכירה, מיני קניון, תצוגת אופנה, מופע סטנד אפ ועוד הרבה הפתעות".

רחמילביץ (30), מספרת שלצערה קיימת התנגדות מאוד גדולה של החברות לתת לאירוע חסויות. "זה דבר שלא קורה בעולם, שם הם מקבלים חסויות גם מחברות שלא קשורות לתהליך", היא אומרת. "אני פה למטרת העשייה ואני לא אתן לאף ילדה או נערה לחוות את מה שאני חוויתי ולעבור את ההשפלות האלה. אני חושבת שהזכות הבסיסית של כל נערה או אישה היא להתלבש איך שבא לה. אני בעצם מראה לנערות שמנות שהן יכולות להרגיש שוות בין שווים כי הן שוות בין שווים".

אז מה בעצם גרם לך לעסוק באופנה?

"נולדתי לבית שאוהב אופנה, גם אמא שלי וגם סבתא שלי ז"ל הגיעו מתוך העולם הזה ופשוט גדלתי בסביבה כזאת. מעבר לכך, מגיל מאוד צעיר הבנתי את הכוח של האופנה, זאת אומרת הבנתי שאם אני מתלבשת בצורה מסוימת היחס של הסביבה שלי ישתנה בהתאם ללבוש שלי. הייתי ילדת צל, הייתי שמנה, לא יפה, נחשבתי בחברה לחריגה ודרך האופנה התחילו להתייחס אלי. בעצם השתמשתי באופנה כדי לקבל יחס ולהפוך את עצמי לשווה בין שווים. פתאום היה לי משהו מגניב כמו בגד מסוים שהכנתי שלאחרים לא היה. לכן בערך מגיל שבע התחלתי להשתמש באופנה ככלי והכלי הזה חיבר אותי לחברה גם מבחינה מילולית וגם מבחינה פיזית".


10989248_10152855098351452_4091027610577945002_n

מה דעתך על כך שרוב רשתות האופנה בארץ לא מייצרות בגדים מעל מידה 44-46?  

" זה כמו שאני אמכור בגדים רק לאנשים מעל או מתחת למידה כזאת או אחרת, אני לא עושה את זה, אסור לנו לעשות את זה, זאת גזענות. אנחנו חיים בחברה שבשני העשורים האחרונים מעודדת ומקדשת את אידאל היופי -הסופר סקיני".

אז את בעצם לא מסכימה עם העבודה שלהיות שמן זה לא בריא?

"צר לי לומר, שמחקרים שערכו בשנים האחרונות מוכיחים שאנשים שלובשים מידות 40-44 הם הבריאים ביותר וחיים הכי הרבה זמן.

זה לא מעניין אם מישהי רזה או שמנה, זכותו של כל אדם לחיות באשר הוא. אדם הוא קודם כל אדם ולא מעניין אותי המוצע שלו, הנטיעה המינית, צבע העור, או מידת המכנסיים שלו. בחברה צרכנית מרגילים אותנו לקיצון מאוד לא בריא והוא השאיפה שרוב הנשים יהיו במידות 34-36. מעבר לכך שזה לא בריא, זה אפילו מסוכן לא פחות מהשמנת יתר קיצונית".

עשית פעם דיאטה?

"כשהייתי קטנה עשיתי המון   דיאטות".

ובכל זאת לכל אישה יש את החלום להיות רזה ונחשקת, לפעמיים כשאת עומדת מול המראה ומודדת שמלה, לא עוברת בך המחשבה איך היא הייתה מונחת עלייך אם היית שוקלת פחות?

"זה לא אישיו בעיניי, אני חושבת שאנחנו חיים בחברה צרכנית כל כך פסיכית שלפיה אנחנו אמורים להתעסק רק בזה. אז אני מצטערת אני לא מתעסקת במשקל שלי ביום יום, זה לא מעניין אותי. אני בוחרת לאכול את מה שאני בוחרת לאכול, אני  לעשות ספורט כשאני בוחרת וזה לא מעניין אותי אם אני אשקול עוד חמישה קילו או פחות חמישה קילו. זה לא רלוונטי בעניי, לתכריכים כולנו נגיע ואני בוחרת לא לבזבז את החיים שלי, אני בוחרת לאהוב את עצמי. אם יגידו לי היום לעשות דיאטה אין סיכוי שזה יקרה, אני לא רוצה ואני לא יכולה לחשוב על זה אפילו מרוב שזה כל כך לא אני".  

כששאלתי את רחמילביץ אם היא כועסת על החברה שלנו על כך שהיא לא מתחשבת באנשים עבי בשר וכמו כן באלו מקומות בחיי היום יום שלה היא נתקלת בקשיים בעקבות משקלה, היא צחקה ואמרה שהיא לא האדם הנכון לענות על השאלה הזאת. לטענתה, את מה שמפריע לה היא משנה, "כשאני נכנסת לקניונים ואני רואה שהחנויות לא מוכרות בגדים במידה שלי, אני בונה קניון שימכור בגדים במידתי".

מהו פחות או יותר התפריט שלך?

"כל יום שלי הוא אחר לחלוטין, אני יכולה לא לאכול כלום יום שלם וזה קורה לי בתקופה לחוצות", היא צוחקת. "ואז אחרי ארבע ימים אני מוצאת את עצמי מורעבת ואני קולטת שלא אכלתי. בקיץ אני חיה על סלטים כי זה קר וחם לי, אך מנגד יכול להיות יום שבו אתקיים על פסטות ובשרים, אין לי תפריט מוגדר".

את חושבת שהעובדה שאת סוג של נושאת דגל בנושא ההשמנה אולי מרחיקה ממך גברים?

"לחלוטין לא. כשבא לי ויש לי סבלנות וכוח אני נמצאת בזוגיות. אין ספק שנשים חזקות מאיימות על הגברים הישראלים ולכן רוב בני הזוג שלי לא היו ישראלים. אני פועלת וחיה מהלב ומהבטן ובתור אדם שלא מאמין בזוגיות לדעתי זה בכלל לא קשור למשקל".

1621803_10152437426686452_1454003211880242103_n

תגובות

להשאיר תגובה