כבר כמה שנים שללימור בן יוסף נמאס לשבת בפקקים של השרון כשהיא מקפצת בכל יום בין המספרה והמכון הקוסמטי שלה ברעננה לסלון הכלות והמספרה שלה בכפר סבא, מעבר לכך נמאס לה שהיא לא יכולה להיות עם כל הלקוחות שלה בו זמנית. לכן היא עשתה מעשה אמיץ ולאחר שנים של חיפושים לא פשוטים היא הצליחה לחבר את כל הסניפים שלה לסטודיו אחד גדול בהוד השרון. עכשיו, מספר חודשים אחרי שהיא פתחה את הסטודיו החדש היא והכלות שלה יכולות להוריד מעט מהלחץ של היום הגדול והחשוב בחייהן. הרי בואו נודה בזה בנות, אין הרבה כיף בלרוץ ממכון היופי למספרה ואז לתופרת כשבערב את עוד צריכה לפזז על רחבת הריקודים.

"הסטודיו הזה הוא פזאל שחיברתי אליו את כל החלקים, עכשיו יש לי את התמונה השלמה, לקחתי את כל האלמנטים וחיברתי אותם לחתיכה אחת", אומרת בן יוסף.

כאמור בן יוסף פתחה את הסטודיו המדובר לאחר 22 שנים שהיו לה מכוני יופי וסלון כלות. "היה לי סטודיו אחד ברעננה ושניים בכפר סבא ותמיד הייתי צריכה לרוץ ממקום למקום. הייתי בחוסר שליטה, לא ראיתי את הלקוחות שלי ולא יודעתי מה קורה בעסק שלי. אני חולת שליטה וחייבת לראות כשהכלה יוצאת מהסטודיו שלי היא מרוצה וקשה לי ליישם את זה בשלט רחוק. היום, אני מחברת את הכל ביחד וזה יוצר הרמוניה, אך אין ספק שזה לוקח ממני המון וזה גם מקשה עלי, אני עובדת 12-13 שעות ביום".

בן יוסף (42), אמא לשני ילדים, עוסקת מגיל 14 בכל נושא השער והאיפור, מספרת שהחיים שלה תמיד סבבו סביב תחום זה. "עשיתי המון קורסים קטנים בכל נושא בתחום, בין היתר למדתי גם בשנקר והלוואי והיה לי זמן לעשות שם תואר, זה היה החלום שלי, אך תמיד הייתי עצמאית ומאוד עסוקה.

את העסק הראשון שלה היא פתחה כשהייתה בת 21 והוא כלל ציפורנים שער ואיפור. "לפני כן עבדתי בבית ועם הזמן התחילו להגיע יותר ויותר לקוחות עד שלא היה לי מקום לכולם ונאלצתי לפתוח את העסק וכדי להחזיק אותו הייתי צריכה לשלם את כל הרווחים שלי".

בן יוסף מספרת שבמהלך חמש השנים האחרונות היה לה רצון עז לפתוח סטודיו גדול שייחד את כל העסקים שלה הזה, אך הדבר נמנע ממה מכיוון שהיא לא מצאה מקום. "חיפשנו מקום שכשאנשים יכנסו אליו יהיה אפקט של וואו, בנוסף רצינו שתהיה חניה וכל המקומות שמצאנו היו קטנים מידי עם שכירות גבוה מידי. לא מצאתי מקום שייתן לי את המענה לכל מה שאני צריכה.

מאיפה הגיע הרצון שלך לסטודיו כזה?

"חלום. מאז ומתמיד רציתי את זה. ההתקדמות שלי בעסק נבעה מדרישת הלקוחות, למשל הייתי עושה ללקוחות שער ואיפור והיו שואלים אותי למה אין במקום גם שמלות ערב. בנוסף, יש לי לקוחות שאיתי כבר 19 שנה וכשלא נכחתי בעסק הן היו מתקשרות אלי ואומרות לי שהן לא מרוצות. הייתי ממש מתבאס ולוקחת את זה ללב ואפילו הייתי הולכת לישון עם זה. היה כואב לי שלא נתנו לאותה לקוחה שירות כמו שהיא רגילה וזה בעצם מה שדחף אותי לרצות להיות במקום אחד".

מה הסיבה שלדעתך אין הרבה מקומות כאלה בארץ?

"קודם כל אין הרבה אנשים שיודעים לעשות כל כך הרבה דברים. מבחינתי מנהל טוב צריך לדעת הכל, את כל מה שעובדים שלו עושים. להחזיק מקום כזה וצוות מקצועי עולה המון כסף, (למעלה ממיליון וחצי ש"ח), מבחינה כלכלית זה לא פשוט. אני השקעתי את הנשמה והחיים שלי בסטודיו הזה. יש בארץ סלוני כלות שיש להם שער ואיפור, אבל אני מכסה את הכלה מכף רגל עד ראש, מהשער ועד לציפורנים ברגלים.זה כולל תכשיטים, איפור, שער, שמלה ואפילו ארוחת בוקר ביום ההתארגנות, אני דואגת לכלה מהפרטים הכי קטנים".

12047011_1008513665845658_2925247543197236742_n

מה יכול להפיל עסק כזה לדעתך?

"אם כמה כלות יוצאות מהסטודיו לא מרוצות, בשנייה זה יכול להפוך לוירלי עם כל הרשתות החברתיות שיש היום. בקלות זה יכול להפיל עסק וזה קורה להרבה אנשים. לשמחתי הכלות שלי עושות לי טוב ברשתות ובכל זאת זה כל הזמן יושב לי מאחורי הראש. כמה שהרשתות החברתיות יכולות לעזור לעסק, הן יכולות לרסק בשנייה.

אם מעצב רוצה לפתוח סטודיו כזה, מה לדעתך הוא צריך?

"קודם כל שיתחיל בקטן, שיקשיב לכלה, יבין מה היא רוצה ויתאים את הבגד למי שעומדת מולו ולא העיקר למכור, זה בסדר גם להגיד שאין. צריך גם יכולת פיזית וכמובן גם יכולת כספית וצריך גם גב.חשוב שיהיה הרבה חזון ורצון לשאוף קדימה וצריך לקחת בחשבון שמוותרים על הרבה דברים מהחיים האישיים, אני כל כולי בתוך העסק".

 

תגובות

להשאיר תגובה