ויהי עור

"אני בטוחה שכל אחת מכוכבות השטיח האדום בהוליווד תשמח ללבוש שמלה שלי", אומרת המעצבת והאמנית אלונה ברונשטיין, העומדת מאחורי מותג האופנה CUMALTERO שמסעיר את ישראל. ולא תאמינו ממה עשויות השמלות: מעור כבש

"בשבילי, עיצוב ואופנה הם דרך חיים לממש את הצורך שלי ליצירתיות כאומנית", אומרת אלונה ברונשטיין (48), המעצבת שעומדת מאחורי מותג אופנת העילית החדש CUMALTERO שמסעיר את עולם האופנה. "אני אומנם מעצבת אופנה כל חיי, אבל אני עושה זאת קודם כל כאומנית. בשבילי, הבגד הוא חיבור בין הגוף לנפש של האישה הלובשת אותו. אני יוצרת בגדים הנותנים חוויה רגשית למי שלובשת אותם, כשהבגד מבליט את מי שהיא באמת. הבגדים שלי מוציאים החוצה את מה שיפה בלקוחה ומשאירים מוצנע את מה שאינה רוצה.

"לא סתם בחרתי בשם CUMALTEO, שפירושו בלטינית 'כמו עור שני'. כדי שאשה תרגיש הזדהות מלאה כזו עם הבגד, אני מעצבת קודם כל בחומרי גלם רכים ומלטפים הנצמדים לגוף. עורות הסטרץ' שלי נצמדים לגוף הלובשת ומבליטות את היפה שבו, במקביל לזה שהם מחזיקים את הגוף כמחוך מחטב ומסתיר נקודות חולשה. בדי המשי המעוצבים על ידי עוטפים את הלובשת במעטפת נשפכת ומרחפת, המלטפת ומבליטה חמוקיים יפים וגם משאירה הרבה יותר מוסתר ומסקרן. אני לא משתמשת בתחרות מגלילים רחבים כמו רוב המעצבים. אני משתמשת בפסי תחרות צרים, שאותם אני מחברת בעבודת נמלים אומנותית ליצירת בגד ייחודי שהוא יצירה ספציפית שלא חוזרת על עצמה ולא ניתן לשכפל אותה".

למה דווקא עיצוב בעור? הרי זהו חומר גלם שאינו מתאים לישראל, ברוב השנה חם פה.

"הדימוי של עור שלא מתאים לישראל ברוב השנה נכון לעורות פרה עבים בתוספת בטנות. אני משתמשת בעור כבש דק המעובד להיות עור נמתח. עור דק מתאים לישראל לכל עונות השנה, כולל הקיץ. טכנולוגיה זו עדיין לא מוכרת בישראל כמעט. אני עובדת ישירות עם ספקי העורות בצרפת ובאיטליה, המובילים חידוש טכנו-אופנתי זה. גם שם, רק יצרני עורות בודדים אימצו חידוש זה, וחלק גדול מאילו שמנסים להצטרף לגל החדש עדיין לא הגיעו לרמה שעוברת את פילטר האיכות שלי. בעיניי, עור הסטרץ' הדק הוא ההמצאה הכי חשובה בעולם האופנה. יתרון מאוד גדול של עור זה הוא שהבגד מתאים עצמו לגוף, וגם אשה שהשמינה קצת תופתע שהבגד לא רק שעדיין עולה עליה, אלא עדיין מבליט את היפה שבה ומסתיר את הקילוגרמים המיותרים כמחוך איכותי.
"לעור יש את הכוח הגדול ביותר מכל הבדים למיניהם. שמלת עור או מכנסי עור מקרינים נשיות עוצמתית, סקסיות מכובדת ואלגנטיות ללא פשרות. אין עוד חומר אופנתי שבכלל מתקרב לעוצמה שמשדרת שמלה בעור או מכנסי עור על גוף אישה. בכל מקרה, עיצוב בעור מביא למחיר בגד יקר יותר. לא סתם החומר הראשון בהיסטוריה ששימש לבגדי  האדם  הקדמון היה עור".

למה דווקא עור כבש?
"עור פרה הוא עבה ומתאים יותר לנעליים, תיקים, ספות וכורסאות. בגדים העשויים ממנו הם מוגבלים וכבדים, ובוודאי לא מתאימים לאקלים שלנו, מלבד בחורף. עור עבה גם אינו מתאים לסגנון העיצובי שלי שבו אני יוצרת תלת ממד גם בבגדי עור. אני מזמינה מהיצרנים עורות סטרץ' דקים במיוחד המאפשרים לי גמישות עיצובית כמעט כמו בבד. עורות הכבש הם קטנים הרבה יותר ויוצרים אתגר והזדמנות עיצובית לחבר את חלקי הבגד כמו פאזל, מה שמקנה לבגדי העור מראה מיוחד ויוקרתי. שמלה הבנויה מחלקי עור המחוברים ביניהם משדרת איכות וייחודיות, בעוד שתוצאה דומה בחיבורי בד לא תיתן אותו אפקט של יוקרה וייחודיות. עור הכבס הדק הנמתח עולה יותר מכפול מאשר עור רגיל, אבל התוצאות שהוא מאפשר מצדיקות את המחיר הגבוה שלו.
"ההמצאה הגאונית של עור הכבש הנמתח מאפשרת לי ליצור בגד במידה סמול או מדיום שיעלה גם על מישהי שהיא מלאה יותר משמאל או מדיום. הלבשתי לאחרונה את אחת מכוכבות הריאליטי הגדולות שהעלתה עשרה ק"ג במהלך התוכנית. בכל פעם אני מופתעת מחדש איך שמלת העור סטרץ' שתפרתי למידותיה של הדוגמנית המושלמת עלתה גם עליה, ובצורה שהחמיאה, ואפילו הצניעה את התוספות המיותרות שקיבלה בחודשי התוכנית וזיכתה אותה בלייקים ומחמאות רבים".

ייחוד נוסף שלך הוא א-סימטריות. מהיכן נולד החזון הזה? מדוע את מתחברת אליו?
"סימטריות אומנם נותנת תחושת שלמות, אבל היא משעממת. הא-סימטריה מעוררת ומאתגרת את המעצב. בא-סימטריה אין מגבלות שיש בסימטריה, והיא מאפשרת עיצוב ללא גבול. אני אומנית בנשמתי ויצירה א-סימטרית דורשת הרבה יותר השראה. התוצאה של בגד א-סימטרי הרבה יותר חזקה ואטרקטיבית מבגד סימטרי. אנו מחפשים באופנה את המיוחד והשונה ולא את החזרה והדומה. העיצוב הא-סימטרי מאפשר זאת ויוצר אופציות התפתחות לאותו בגד הרבה יותר מכל יצירה סימטרית. ליאונרדו דה-וינצ'י, שהיה בין השאר גם מעצב גאון, אמר כי הפשטות היא התחכום האולטימטיבי. זה בא לידי ביטוי בעיצוב א-סימטרי. מספיק שינוי בסימטריה בקו אחד או שניים כדי לקבל בגד שונה ואטרקטיבי שאי אפשר להתעלם ממנו. אני מאוד שמרנית בבסיסי. העיצוב הא-סימטרי מאפשר לי לעצב שמלות ובגדים קלסיים ומכובדים שישרדו עונות רבות מבחינה עיצובית ועדיין יהיה בהם משהו ייחודי".

מי הכי היית רוצה שילבש שמלה שלך?
"אני בטוחה כי כל אחת מכוכבות השטיח האדום בהוליווד תשמח ללבוד שמלה שלי. עם כל הצניעות, אני בטוחה שאני יכולה להלביש אותן לא פחות יפה ומרשים. אני מאוד רגישה לבגד לא מתאים ואני רואה לכך הרבה דוגמאות בכל טקס כדוגמת האוסקר וגם אצלנו. בכל פעם שאני רואה בגד שפשוט לא מתאים לאותה כוכבת או ידוענית, אני מדמיינת איך אני הייתי מלבישה אותה לאותו אירוע.

"אם לציין שמות ספציפיים מתוך רשימה ארוכה הייתי שמחה להלביש את קים בייסינגר היפהפייה הנצחית, את קמרון דיאז ואת ונסה פאראדי. הייתי שמחה להלביש כאן את גלית גוטמן או את יעל אבוקסיס. שתיהן נשים יפות שרק משביחות עם הזמן".

לפרטים בטלפון 073-2046677 ובאתר CUMALTERO.COM

t32

16 הערות

להשאיר תגובה