בתור הבת של מי שנחשב למלך הסלים הישראלי בכל הזמנים  דנה זהביאן ג'מצ'י , ביתו של דורון , גדלה על טהרת הכדורסל, אבל הכיוון שלה נטה למחוזות אסתטיים יותר . היא ניהלה בוטיקים מובילים וגם נגעה הרבה בגרפיקה ותכשיטנות, עד שהגשימה חלום והקימה בתל אביב את שני הבוטיקים פורה וידה ו- Jackie Oאשר מאפשרים  שילובי אופנה ואקססוריז שיקיים לכולן

דנה זהביאן ג'מצ'י  היא אשת אופנה ואומנות, גרפיקאית מקצועית, שגם עסקה בתכשיטים היא אומנם חיה ונושמת אופנה כבר 8 שנים, אבל תהיו בטוחים שבילדותה היא גם כידררה בכדור . ככה זה שאת הבת של אגדת כדורסל. "כמובן שכדורסל היה חלק מאוד חשוב מחיי בתור ילדה וגם כמתבגרת בתיכון. שיחקתי מעט שנים,  בגלל פציעות וחוסר חשק להמשיך לשחק למרות שהייתה לי יד טובה מאוד, אך הייתי רזה מאוד ושברירית, כך שזה לא עבד טוב מבחינה פיזית בכדורסל שהוא משחק מאוד פיזי.  אני מאוד אוהבת כדורסל ועד היום צופה יחד עם בעלי אז שגם הוא כדורסלן פעיל . מפתיע אה." היא צוחקת.

  • אז הכשרון בכדורסל יעבור אולי לדור ההמשך ?

"תמיד אני אוהב כדורסל ואני מחכה כבר שיהיה לי בן ואני אקח אותו לאימונים… בינתיים אני נהנית מלקנות שמלות ומלא נעליים לבנות שלי שכמובן הן פאשניסטיות לא קטנות. הגדולה שלי כל בוקר מבקשת ללבוש שמלה ומודדת את כל הנעליים שיש בחנות כשאנחנו מטיילות בקניון.  אבא לא ממש מבין ומתעניין באופנה, אבל הוא תמיד מפרגן לנו ומביא אלינו לקוחות ומכרים לבוטיק".

בקילומטראז' של דנה ניהול בוטיקים מובילים, פתיחת בוטיק בבוגרשוב תל אביב בשם ברונקה אותה סגרה לטובת התמקצעות נוספת וניהול אמריקן וינטג' במתחם התחנה , עד שמימשה את החלום הגדול, בוטיק בדיזינגוף בשם  פורה וידה. היא  נולדה ברמת גן, במהלך השנים עברה עם משפחתה לגבעתיים ואחר כך לרמת אפעל.  מספרת שתמיד הייתה סוג של 'טום בוי': "תמיד הייתי אספנית של דברים למשל משחקים, עפרונות, טיקטים, כרטיסי ביקור, מאוד אהבתי צבעוניות ועומס. כשגדלתי תמיד ידעתי שאעסוק במשהו שקשור לעיצוב ובסוף למדתי תקשורת חזותית במכון אבני ובמהלך הלימודים הבנתי שיש לי זיקה גדולה גם לאופנה. הפרויקטים עליהם עבדתי תמיד היו משולבים עם אופנה וגרפיקה, כך גם פרויקט הגמר שלי עסק בביגוד ובאופנה. במהלך הלימודים הזיקה לקולאז'ים עלתה וכך זה התבטא בהמון פרויקטים שעשיתי במהלך הלימודים". בהמשך למדה גם תכשיטנות במכללת וורצברג שברמת גן, כך שאחרי הצבא ותוך כדי הלימודים יצרה תכשיטים אותם מכרה לחברות ובבוטיק בתל אביב בו עבדה.

בזמן הלימודים ואחרי שנתיים בהן עבדה בבוטיק בירמיהו, החליטה עם חברה לפתוח בוטיק בבוגרשוב  בשם ברונקה, הוא נחשב למגניב ואינטימי אבל לאחר שנה דרכיהן נפרדו וכל אחת הלכה לדרכה. יום למחרת זהביאן ג'מצ'י  כבר ניהלה את הסניף של אמריקן וינטג' שבמתחם התחנה.

לאחר שנה בעלה הציע לה שהם יהפכו לעצמאים, "החלטנו ללכת על זה ותוך שבועיים הקמנו את פורה וידה,  עם כל הידע שצברתי לאורך השנים בהן עסקתי עם מעצבות ישראליות וספקים שונים", היא מספרת, " השם פורה וידה נולד מעצם היותי חצי ספרדייה ורציתי שם בספרדית שמשקף אותי אותנו ואת הדרך חיים למכירה שלנו , פורה וידה הפירוש זה בעצם חיים טובים וטהורים".

הבוטיק נפתח במרץ 2013 ומאז עבר תהפוכות שונות, מעצבים שונים עיצוב שונה של החנות וכו'. "פורה וידה עברה על כך הרבה גלגולים מבחינת התכולה שיש בחנות.  בהתחלה היה מיקס גדול של בגדי ערב וגם בגדי יום יום ים זמן ולפי העונות אנו מגוונים. בעונת החתונות והנשפים, שמלות הערב משתלטות על החנות ולקראת החורף נוספים גם פריטים שהם יותר ערב והוא גם יכול להיות ליום יום, אבל בגדול אפשר למצוא המון פריטים גם לעבודה וליום יום", היא אומרת.

  • החלטת להתמקד רק בביגוד ?

"במהלך השנים למדתי איפור כך שעסקתי גם האיפור לאורך השנים, אך ברגע שפתחנו את פורה וידה החיים שלנו התמרכזו רק לבוטיק. כל פעם שדרגנו עוד, עשינו יבוא אישי משלנו, פתחנו עוד סניף של פורה וידה בקניון עזריאלי ונחשפנו להרבה לקוחות שונים וזה עשה לנו טוב. לאחר שנה הבנו שהקונספט של הבוטיק שלנו מתאים יותר לרחוב, לקהל שהוא אישי ומשפחתי יותר –  בקניון הקהל משתנה והוא פחות נכון בשבילנו.

ב'פורה וידה' תמצאו בגדים במידת ONE SIZE , אבל לא מאלה הצרים שאנחנו רגילים לראות בחנויות אחרות ומתאימות רק לרזות. פה הקונספט הרבה יותר מאפשר :" הרבה מהמעצבות בוחרות לעשות דגמים שהן ואן סייז, שזה אומר שגם מישהי גבוהה כמוני וגם מישהי יותר נמוכה, יותר מלאה או עם מבנה גוף שונה תוכל לקנות. הרבה מהשמלות הן כאלה חולצות המכנסיים זה לרוב מגיע במידות", היא אומרת,  "המעצבות הישראליות חייבות לעשות ואן סייז, כי האישה הישראלית כל כך מגוונת במבנה הגוף שלה שהן רוצות להרוויח כמה שיותר לקוחות.

בני הזוג  סגרו את הסניף בעזריאלי ולאחר חודש פתחו את הבוטיק השני שלהם  Jackie O . הבוטיק נפתח לפני שנה, גם הוא בדיזינגוף מתוך רצון עז ליצור בוטיק משלים ובו תמהיל ביגוד של Street Fashion ו-Urban, תכשיטים, תיקים, הנעלה, אקססוריז ופריטי עיצוב מדליקים לבית ולמשרד, זאת על מנת ליצור חלל בו לקוחה תמיד תוכל למצוא עבורה פריט מדליק אותו תוכל לאסוף ולהעשיר את חיי היום יום שלה בלייף סטייל משגע ושיקיות מטורפת. הקולקציות מתחלפות, חדשנית, טרנדיות. מושם דגש מאוד חזק על שירות מקצועי ואישי וגם מתקיים שרות משלוחים לכל חלקי הארץ.

  • הבוטיק הוא כמחווה לאשת הנשיא המפורסמת ?

"Jackie O נולדה מתוך הרצון לשאוף לפגוע לכמה שיותר קהלים מגוונים ולהכניס יותר דברי יום יום ואקססורייז לבית. השם נולד כמובן מג'קלין אונסיס עשר ידועה בסטייל שלה ובאהבה שלה לאופנה וביגוד, כך שזה ממש משקף את החנות מבחינתי. היא אישה מהממת שאהבה לבזבז הרבה מאוד כסף על פריטים מיוחדים, כך שזה מסתדר יופי עם הרעיון של השם .."

  • לא קשה לנהל  שני בוטיקים במקביל?

"תמיד רצינו בוטיק שהוא קז'ואל וסטריט,  יותר שיכול לפנות לקהל רחב יותר של לקוחות,כיום אני מתמרנת בין 2 הבוטיקים בעזרתה של מנהלת נפלאה בשם ריקי זהר המנהלת את Jackie O  ובפורה וידה רז, בעלי היקר, ואני עובדים יחד ונהנים".היא מקפידה לבחור במעצבות ישראליות בלבד. "הרעיון של מעצבות ישראליות בבוטיק החל מהרעיון של לפרגן למעצבות הישראליות הצעירות בתחילת דרכן. יש המון מעצבות שמתחילות בקטן והופכות להיות אימפריה שמכילה יותר ויותר פריטים ככל שעובר הזמן.

זהביאן ג'מצ'י מודעת היטב לפריחת הרשתות המסחריות בשנים האחרונות, כמו גם לבוטיקים האחרים שצצים בתל אביב, אבל זה לא מדאיג אותה. "לגבי הרשתות והמתחרים שמסביבינו, הם תמיד יהיו והרעיון הוא להיות מיוחדים עם תמהיל מעולה של מלא דברים שווים וכמובן שלזה מצטרף השירות האישי שלנו שבו כל לקוחה היא מלכה שזוכה לשירות הכי טוב שיש.  אנו מעניקות סטיילינג אישי.

 

תגובות

להשאיר תגובה