מיומנו של חוקר: המקצוע של הבת

את יוסף,גבר בתחילת שנות ה 50 לחייו, בחור חסון עם כיפה סרוגה לראשו, בעל חנות תבלינים מצליחה במרכז הגיע אלי בפעם השניה, בפעם באמצעות חבר שדיווח לי כי יוסף מתבייש לפנות אלי בעצמו. כשנפגשנו, הוא הסביר כי הוא נבוך מהסיטואציה ואז שפך את ליבו. "מזה כמה חודשים אני לא שקט, אשתי לא רצתה שנפנה לחוקר פרטי, אבל אני הרגשתי שאני חייב לעשות את זה" הוא סיפר והמשיך "הבת שלי, אדווה, סיימה ממש לאחרונה את השירות הלאומי שלה, והיא מתכוננת להתחיל ללמוד,אלא שלאחרונה היא נוטה לצאת מדי ערב ובכל פעם זה בטענה אחרת, פעם היא אצל החברה הזאת ופעם ישנה אצל החברה הזאת, אני חייב לדעת לאן היא הולכת ומה מעשיה" הוא אמר.שמעתי את הפרטים ואמרתי ליוסף כי הילדה כבר ילדה גדולה ותהיתי איתו אם לא כדאי לשחרר אותה, אחרי הכל,בגיל 20 אתה רוצה לטעום קצת את החיים לפני לימודים ארוכים בתחום החינוך.יוסף הנהן וסיפר כי "זה לא מקובל אצלנו הבוכרים שהילדה יוצאת כל כך הרבה בגיל כזה". הנהנתי בראשי ולא הוספתי דבר, עם מנהגי עדות אי אפשר להתווכח.

סגרנו על תחילת עבודה למחרת משעה 17.00. (יוסף ציין שישנם ימים "שהילדה" יוצאת לעיתים מוקדם בסביבות השעה 18.00) למחרת המתנו אני ואירית בסמוך לביתם הפרטי של שיוסף ורחל בשכונה יוקרתית בקרבת הים בראשל"צ, כעבור שעה לערך יצאה אדווה ועלתה לאוטובוס לכיוון ת"א, אירית ליוותה אותה באוטובוס ואנוכי המשכתי בקטנוע אחר האוטובוס.

לאחר 45 דק אדווה ירדה בתחנה במרכז ת"א, לאחר 5 דק' הליכה אדווה נכנסה במהירות לאחד מבניני המגורים באזור אירית שעקבה אחריה עוד הספיקה לראות לאיזו דירה היא נכנסה. לאחר 5 שעות המתנה במקום אדווה ירדה ופנתה לעבר תחנת האוטובוס לכיוון בית הוריה.

חקירה טלפונית שערכה אירית למחרת עם בעל הדירה התחילה להתברר התמונה, הדירה הושכרה למישהי בשנות ה30 לחייה. אירית,שמסוגלת למכור קרח לאסקימוסי הצליחה לדלות מבעל הדירה החינני שתוך כדי ניסה ל"צוד" את החוקרת הנחמדה שלנו שמדובר בדירה לא דירה את מבינה נכון.

התמונה התחילה להתבהר לנו, למחרת חיכינו באותה שעה בפתח ביתם של יוסף ורחל,בשעה הידועה אדווה יצאה מביתה לכיוון היעד. הפעם החלטתי לשנות טקטיקה ואירית התלבשה בצורה סקסית שלא משאירה ספקות לגבי הנתונים שלה, מצוידת בציוד מוסלק על גופה, ליווינו את אדווה עד פתח הבניין והמתנו כחצי שעה.

לאחר כחצי שעה "המסוקסת" שלנו עלתה ודפקה על דלת הדירה, את דלת הדירה פתחה אישה נאה עם לבוש שלא משאיר הרבה מקום לספק, אירית עם מבט "הפודל" שאלה את בעלת הדירה סליחה פה הדירה להשכרה?  דירה להשכרה לא אבל אפשר אולי להציע לך משהו טוב יותר חמודה, אירית במבט מחויך ובצחקוק ילדותי תמיד פתוחה להתנסויות חדשות. לאחר 20 דק התמונה התבהרה מדובר בדירת תענוגות לאנשי עסקים, אירית נפרדה מבעלת הדירה בחיבוק, אגב שיחה קצרה "אני לא בעניין אמרה אירית לבעלת הדירה אבל את מדליקה אותי ואשמח להכיר אותך קצת יותר"

החקירה הסתיימה במחשבה על יוסף הבוכרי מה הוא יגיד על המקצוע החדש של הבת שלו. בעיניים מושפלות פנה אליי יוסף למחרת בהגיעו למשרדי ואמר "אני מתבייש. אני לא מאמין שהבת שלי ירדה לרמה כזאת, יש לה הכל לא החסרנו ממנה כלום". הכנתי קפה ליוסף ושוחחנו כחצי שעה נוספת כשאני מנסה להרגיעו. "כלוב של זהב" אמרתי לעצמי הוא לא ערובה לכלום.


תגובות

להשאיר תגובה