היא בת 34, אם לשלושה ומחברת טרילוגיית "הסודות" הלוקחת את הרומן האירוטי דרגה אחת למעלה: אם אתם מצפים למצוא סיפורים על סקס מלוכלך, פנטזיות מתגשמות, תככים, תשוקה וטעימה מהפרי האסור, מומלץ שתקראו את הטרילוגיה ותכירו את אריאלה באום

מי את אריאלה באום?

"אני חושבת שזו השאלה שאני שואלת את עצמי בכול פעם מחדש. מי את אריאלה באום? התשובה לכך פשוטה ואולי היא תשמע מוזרה ברגע הראשון, אני קשת בענן, בכול פעם צבע אחר שמביא משהו מסוים שלי לעולם אך יחד כשהצבעים מתחברים אני המכלול, אריאלה באום. אני אמא ואני בת, אני אשת איש וחברה של נשים וגברים שנכנסו לחיי ולליבי. אני סופרת ומשוררת. וכול אחד מהדברים האלו מתקיים בנפרד אך יחד הופך למושלם."

מתי התחלת לכתוב לראשונה סיפורים ומתי החלטת לעשות עם זה משהו רציני?

"התחלתי לכתוב קודם כול בראש, כשלא ידעתי עוד לכתוב. סיפרתי סיפורים ושיחקתי עם הבובות והמצאתי להן חיים שלמים, עד כמה שיכולה ילדה לעשות. בשלב מסוים כשכבר כתבתי המגירה החלה להתמלא בהתחלות של ספרים ובגיל 14 ביום השואה בפעם הראשונה, נחתה עלי מוזה וכתבתי שירים על השואה. חלמתי מרבית חיי לפרסם אותם ולהיות סופרת אך האמונה בעצמי שכה נחוצה כדי לעשות את הצעד הזה, לא הייתה קיימת.  פחדתי לזוז, לצעוד לעבר החלום ונכנסתי לתרדמת ספרותית למשך שנים רבות, בדיוק נולד בני הבכור, שקעתי לחלוטין באימהות, גם כמעט ולא קראתי ספרים והרגשתי לזמן מה שאני עומדת במקום בעוד העולם זז בלעדיי. אני חושבת שזה קורה לנשים רבות, החיים מנערים אותנו ופתאום אנחנו קולטות שהתקיימנו עד עכשיו ולא באמת חיינו. "

כיצד נולדה הטרילוגיה הזו? ספרי קצת על הספר החדש.

"ככה נולדה הטרילוגיה הזו. את ההתעוררות הראשונה קיבלתי עם 50 גוונים של אפור שהזכירה לי תחושות אבודות ואיך הלב נשמע כשהוא לרגע מפסיק לפעום. ואז הגיעה טרילוגיית תחרה וצבע וטליה שניערה אותי חזק. אבל החשוב מכול היה הטיול שלי עם בעלי לפורטוגל, שבניגוד לגיבורה של הספר אלכסנדרה שטסה לבד לקורס, אני הייתי הנספחת של בעלי לקורס שלו. שם ראיתי את המילים מתגבשות למשפטים ודפים שלמים ולמרות שעדיין לא הבנתי שזו עומדת להיות טרילוגיה ועד כמה חיי עומדים להשתנות, התחלתי להאמין בי, החלק האחרון בפאזל הושלם וכשהמנעול נפתח כבר לא היה מה שיעצור זאת. הטרילוגיה מספרת את סיפורם של אלכס/אלכסנדרה, דוד, אריק וגילה.

אלכס ודוד זוג נשוי שמהצד נראה שנישואיהם מושלמים, כך גם מתחיל הסיפור במחשבות של אלכס "אם כך, אז למה לפעמים החיים נראים לי יותר כמו סיוט מאשר אגדה? למה אני לא מעריכה יותר את החלום שהאמנתי בו בעבר? מה לא בסדר איתי?" ציטוט מהפרק הראשון בספר סודות חבויים.

אלכס היא הפנים של נשים רבות בארץ ובעולם ששואלות את עצמן את השאלות האלו. אני שאלתי את עצמי זאת ואלכס דיברה עבורי בספר הזה.

דוד לעומת זאת מאושר בחייו. יש לו אישה אוהבת שמתפקדת על תקן טבחית, עוזרת, מנקה, מאהבת ואם טובה לבנותיו, יש לו את גילה המזכירה שנמצאת גם על תקן מאהבת קבועה וזו שמכירה לו מקרוב את חיי הלילה האפלים ועבורו זה הדבר שגורם לו להרגיש חי. גילה המאהבת זה סיפור בפניי עצמו ולא אדבר עליה כמעט כדי שהקוראים יוכלו לעבור לבד את התהליך שאני עברתי איתה. אומר רק דבר אחד, גילה כתבה את עצמה. שאר הדמויות היו ברורות עבורי מההתחלה אך גילה לקחה אותי לכיוונים שאפילו אני בתור זו שמאחוריי המסך, זו המקלידה את המילים לא האמנתי שהיא תגיע אליהם. אריק, אדון המילים, אדון השקרים, הגבר בעל העיניים האפלות, גבוה, כובש. אריק עולה לטיסה לפורטוגל ולא יודע שחייו עומדים להשתנות. ואם זה נשמע פתאום כסיפור סינדרלה אז רק אוסיף ואומר שהסודות החבויים ישאבו את הקוראים פנימה, הסודות הנחשפים יטלטלו וללא סודות יפתיע וישנה את כול מה שעד עכשיו הם חשבו."

מה לדעתך היתרון של ספר דיגיטלי לעומת הדבר הפיזי בעל כריכה מרשימה? מה החיסרון?

"ספר דיגיטלי או ספר מודפס. אני אוהבת את שניהם. בעולם שלנו אפשר ליהנות משני העולמות לדעתי. לי לדוגמה יש ספרים רבים שיש גם בדיגיטלי וגם במודפס. היתרון של הדיגיטלי שהוא זמין בכול מקום, שהוא לא שוקל כלום לעומת המודפס שקצת מסורבל ולא נוח לסחוב אותו לכול מקום, אפשר לשחק עם גודל האותיות, לקרוא גם בחושך בלי להפריע למי שישן ליד.היתרון של המודפס זה התחושות שהוא גורם לי להרגיש. ריח הנייר והמגע של האצבעות בו בלתי ניתן להחלפה. אנחנו צועדים קדימה אך בלי עבר אין לנו עתיד. הספרים המודפסים הם העבר שלנו ואני מאמינה שהם יצעדו אתנו אל עבר העתיד ולמרות שיש הטוענים שהמודרניזציה תעלים מהעולם גם את החלק הזה, אני לא חושבת כך כי יש דברים שקיימים לנצח וזה אחד מהם."

מה הזמן הטוב עבורך לכתוב ?

"הזמן הטוב ביותר עבורי לכתוב הוא בלילה. אני ינשוף בנפש. הרעיונות הכי טובים מגיעים אליי בשעות החשוכות."

מה עיסוקך בחיים מלבד היותך סופרת?

"אני עובדת כמלווה בחינוך המיוחד. עבדתי שנים רבות במכירות. אני אוהבת את התחומים האלו ומאמינה שזו זכות לעבוד בעבודה כזו ולעזור לילדים שזקוקים לטיפת חום ואהבה.

לסיכום רק אומר- חלומות נועדו כדי שנגשימם אם רק נאמין בעצמינו אין דבר שיעמוד בפנינו. אם אני הצלחתי, האישה מהעיר הקטנה, כל אחד יכול."

תגובות

להשאיר תגובה