בין כל הפסטיבלים "לכל המשפחה" הממלאים את חג סוכות הקרוב ברור שבתל-אביב תינתן גם אופציה ייחודית לחגיגה לקהילה הגאה. פסטיבל BEARTA החדש  שם במרכז, לראשונה בארץ, את קהילת הדובים הישראלית. במשך 3 ימים תארח העיר, בשיתוף פעולה עם המרכז הגאה ובחסות ייגרמייסטר מבית הכרם, סדרת אירועים, מסיבות, מפגשים והרצאות לדובים: הגברים היותר גדולים והיותר שעירים של הקהילה הגאה, כותרת הפסטיבל היא "ברוכים הדובים" הבאה לציין את רצף האירועים כמקום למפגש חברתי, מקבל, משפחתי, מאחד, מוגן ומפרגן לכל גבר ולכל דוב.

אם אתם שואלים את עצמכם "מה זה דוב בכלל?" כדי שתכירו את תדהר בן דוד, שימי סולימאני ויונתן קובני מפיקי ליין מסיבות הדובים  UNIBEAR שהתחיל לפעול לאחרונה בסצנת המסיבות הגאה. השלישייה חברה אל תומאס שמש איש חיי הלילה הוותיק מקבוצת ה BEEF, כפיר שמגר מנהל קבוצת הפייסבוק הרועשת  "דובי ישראל ללא גבולות" ומעצב המסיבות אור ארז ובשבועות האחרונים הם מקדישים כל רגע פנוי, בעזרת עוד עשרות מתנדבים בהכנות לפסטיבל. אנחנו קבצנו את שלישית UNIBEAR לשיחה נוטפת דבש על תרבות דובים.

 

את הליין החדש שלהם המתארח במועדון הגגרין ומתבסס על 'ניו דיסקו' עדכני בשילוב קלאסיקות עבר הם פתחו רק לפני כחודשים. שימי סולימאני (35) העוסק בחיי היום לפרנסתו בתחום הפיננסי מעיד על עצמו שהוא נושם חולם וחי את החלום ואת חיי הדוביות שלו ורצה ליצור מקום מפגש לגברים כמוהו. "רצינו ליצור פלטפורמה נוספת לאנשים להכיר, מעבר לאפליקציות של היכרויות. חלמנו ליצור מקום שיש בו מפגש תרבותי וחברתי. מסגרת שמחבקת את כל הנישות הנוספות בקהילה, קבוצות שאולי לא נתנו להם מקום עד עכשיו. נוח לנו  לעודד שונות בין אנשים, אנחנו רוצים להגיע אל שכבות גיל מגוונות, גם בוגרות יותר ממה שלרוב מסתובב במועדונים".

ובכל זאת התכנסנו כאן לברר "מה זה דובים?" תדהר בן דויד (36) מפתח אינטרנט התנדב להסביר:  דובים, זו תת קהילה של קהילת הלהט"ב, היא במקור התחילה אצל ההומואים בתור ייצוג של מודל אחר של גבריות ושמה במרכז את הגבר היותר רחב והשעיר. יש המון מאפיינים חיצוניים שיכולים לייצג דוב, בין אם זה שיער על החזה, כרס עגלגלה, זקן או קרחת, דובים מתאפיינים גם בתחושת שייכות כללית והזדהות עם הקהילה עצמה. אחד הדברים שמייחדים את הקהילה הדובית הוא העובדה שיש מקום לכולם.

וזה מה שאתה אוהב?

"אני מאוד אוהב את התחושה שעולה לי בגוף כששני כרסים נצמדים. החיכוך המגע. הדגדוג של השיער בכל מקום, על האף על השפתיים על הפטמות, הידיים המוצקות והרגליים המחוספסות. וגם מה שיש בין שני הרגלים. איך אפשר בלעדיו?  אני מכיר הרבה דובונים כבר כמה שנים. מכל מיני גלגולים, מעגלים, דרך חברים, אונליין ומהמיטה. חברים דובים שטיפחתי עם השנים. לכולנו תחושה של קהילה עם מכנה משותף לכולם, כולם שונים, כולם עגלגלים ובאים עם סיפורים מעניינים.

מהצצה בקבוצות פייסבוק בענייני דובים ישראלים עולה הרבה פעמים דיון על "מה זה להיות דב"? מה זה עבורכם?

שימי: "להיות דוב בעיני זה דרך חיים של קבלה ואהדת הגוף הטבעי. בראש ובראשונה לאהוב את מי שאני וכמובן לקבל את הנראות של השני. במסיבות שלנו אנחנו רוצים לתת פלטפורמה לכל מי שרואה את עצמו כדוב, ונתונים לו מקום של כבוד גם להראות איך הוא מרגיש".

ולמה לכם פסטיבל מיוחד בעבור הדובים?

תדהר: "פסטיבל דובים זה המקום שכולם מתחברים מכירים מדברים מתחבקים. אנשים מכל מיני מקומות כל מיני צורות וצבעים פשוט באים ליהנות ולנפוש עם עוד אנשים שמעוניינים בדיוק בגברים כאלה. גברים הדומים אליהם, או שזהו סגנון הגברים שהם מחפשים להתרועע איתם, האירועים שלנו הם לא רק במועדונים. נהיה בכל רחבי תל-אביב".

ומה מחכה לנו בפסטיבל BEARTA הקרוב? במרכז תוכנית פסטיבל בין ה 5 ל 7 לאוקטובר עומדת תחרות "מיסטר BEAR   הישראלי" שייצג את הקהילה המקומית בתחרות הבינלאומית באירופה. לקהל תינתן אפשרות בחירה במועמד המועדף עליהם. המתמודדים מכל רחבי הארץ יתחרו על התואר ויפגשו את קהל הבוחרים בארוחת ההשקה במסעדת קוקיצה הקהילתית, בבר 'יהושוע' השכונתי, ב 3 מסיבות שונות: במועדון הגגרין (ליין ה UNIBEAR ביום חמישי) ובמועדון הדופלקס (ליין ה BEEF ביום שישי וערב ההכתרה במוצ"ש). כמו כן, יארח המרכז הגאה בגן מאיר ביום שישי פיקניק דובים, ביחד עם בני המשפחות (מיועד גם לילדים), המשולב ברב שיח בנושא  גאוות גוף ונראות דובית בקהילה. סדנת העצמה אישית בעזרת אמנות פלסטית והפעלות ספורט.  ביום שבת – בין מסיבה לאירוע – מוזמנת קהילת הדובים הישראלית 'להשתלט' על חוף הילטון לשחייה ושיזוף משותפים.

תגובות

להשאיר תגובה