והזוכה הוא

מתוך מרתון הצילום שהתקיים בברלין, 2013_קרדיט צילום מרטין קודנבורג

כחלק מאירועי פסטיבל הצילום הבינלאומי שיפתח ב-23 בנובמבר, יתקיים לראשונה בישראל:  MARATHON:IS Photo, מרתון צילום הכולל חגיגת צילום חווייתית נושאת פרסים אשר תתקיים בכל רחבי העיר תל אביב – יפו.

במסגרת מרתון הצילום, יוזמנו המשתתפים לצאת למסע של 4 שעות ברחבי העיר ולצלם בין אם בסמארטפון או במצלמה מקצועית, 6 אתגרי צילום סודיים שיתפרסמו מידי שעה לאורך המרתון, זאת במטרה לתעד סיפורים וחוויות בזמן אמת.

בסיום המרתון ניתן יהיה לעלות לאתר האירוע רק תמונה אחת לכל  אתגר ללא  עריכה. התמונות  יוגשו באופן  אנונימי, כך שלכל משתתף יהיה סיכוי שווה, ע"פ התמונות בלבד. צוות  השופטים, הכולל  אנשי  צילום  ותרבות  מובילים,  יבחר  את  התמונות  המנצחות  מכל  אתגר ויעניק לזוכים  פרסים  יוקרתיים.

מה מצלמים? תל  אביב היא העיר הכי ליברלית בישראל ובה אנו גם נתקלים בקונפליקטים הכי ישראליים שיש.  העיר  התוססת,  המודרנית,  מכילה  בתוכה  אתגרים  חברתיים,  תרבותיים,  אורבניים  ונוף אנושי  מכל  רחבי  הארץ, אותם משתתפי המרתון יצטרכו  לתעד, זאת בשאיפה  להראות  את הקשר בין  האדם לסביבה, למצוא  סיפור מקומי שיאפיין את העיר או בקיצור  –  לעניין,  לרגש  ולחדש.

יוסי ביינארט ז"ל היה אדם אשר ייצג את השילוב הנפלא של מחשבה אנליטית וידע עצום, עם אהבת אדם, לב וזמן לכל אחד. עולמו הרגשי פרץ החוצה דרך הצילום, אשר גם דרכו השתקף השילוב יוצא הדופן של שליטה מרבית בטכנולוגיה עם עין ולב שיצאו וחיפשו את הסיפור מאחורי כל צילום. בני משפחתו וחבריו מ Jdocu מקדישים לזכרו את מרתון הצילום.כל התמונות שישתתפו במרתון יוצגו בתערוכת ענק בתחילת שנת 2018 בתל אביב, אשר מצטרפת  לשאר בירות העולם, בחגיגה  בינלאומית של  צילום  שתערך  ברחבי  העיר, בהשתתפות מאות  צלמים. אנחנו מזמינים את כל מי שיודע לספר סיפור בתמונות לאירוע מאתגר חשיבתית  וצילומית.

פסטיבל הצילום הבינלאומי יתקיים זו השנה החמישית בתאריכים 23 בנובמבר2 בדצמבר 2017, במתחם מידטאון תל אביב. הפסטיבל הפך זה מכבר למוסד אמנות מוכר וידוע, המקבל בשעריו מדי שנה עשרות אלפי מבקרים, במסגרתו מוצגות עבודותיהם של למעלה ממאתיים צלמים בינלאומיים מובילים. הפסטיבל מהווה את נקודת השיא השנתית של פעילות עמותת פלטפורמה, אשר מקיימת אירועים רבים לאורך כל השנה.

הפסטיבל שם לעצמו למטרה לתת במה לקידום ערכי העמותה הכוללים בין היתר חדשנות בצילום, פעילות חברתית רחבה ומגוונת וכן בניית גשרים בינלאומיים דרך שפת הצילום. פסטיבל הצילום הבינלאומי מתקיים ביוזמת עמותת פלטפורמה, חברה עצמאית לתועלת הציבור (חל״צ) הפועלת ללא מטרת רווח, אשר פעיליה הם פילנתרופים, צלמים, אמנים ופעילים חברתיים העושים למען הקהילה בהתנדבות על מנת לקדם את החזון של ״חברה טובה יותר דרך שפת הצילום״. חברת פלטפורמה מקיימת לאורך השנה פעילויות רבות לקידום שיח חברתי דרך שפת הצילום וביניהן הפסטיבל.

הפרסים:

מקום ראשון – מצלמת המירורלס החדשה של סוני בעלת 24.2 מגה פיקסל – Sony Alpha A6300 כולל עדשה 16-50mm, מונופוד אלומיניום Horizon SMA-324 + 003H עם ראש תלת ממדי ותיק גב איכותי ומקצועי של חברת Jealiot.

מקום שני – מצלמת GoPro HERO 5

מקום שלישי – קיט תאורה רציפה שני ראשים Godox QL-500k quartz lighy

מקום רביעי – חברות שנתית במועדון הצילום של פסטיבל הצילום הכולל 12 מפגשים חודשיים.

מקום חמישי – קורס השפה הצילומית ב"צילום בעם".

מקום שישי – מצלמת פיתוח מיידי Fuji, Fujifilm Instax Mini 9 וחבילת סרטי צילום וניירות צילום פרס חביב הקהל Instagram – כרטיס טיסה למרתון הצילום בברלין, השתתפות במרתון החוגג 20 שנות פעילות.

 

ההכרזה על הזוכים באתגרי המרתון תיערך בתאריך 15/12/17
ההשתתפות במרתון כרוכה בתשלום דמי השתתפות. הרשמה מוקדמת (עד לתאריך ה15.11.17) – 90 ₪

הרשמה מאוחרת לאחר 15.11 ועד לתאריך 23.11 –  120 ₪

תגובות

להשאיר תגובה